یونان بودجه ۵.۹ میلیارد دلاری خود را تصویب کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر یونان بودجه ۵.۹ میلیارد دلاری خود را تصویب کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، «نیکولاوس پاناگیوتوپولوس»، وزیر دفاع ملی یونان اعلام کرد که پارلمان این کشور بودجه سال ۲۰۲۳ را تصویب کرده است که شامل هزینه‌های دفاعی به ارزش ۵.۶۵ میلیارد یورو (۵.۹ میلیارد دلار) است.
پاناگیوتوپولوس روز شنبه در جریان گفتگو در پارلمان درباره بودجه دولتی برای سال مالی ۲۰۲۳ که توسط وزارت دفاع یونان اعلام شد، گفت: «این بودجه [دفاعی] از ۶.۳۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۲ به ۵.۶۵ میلیارد یورو در کل برای دفاع در سال ۲۰۲۳ تغییر کرده است.»
بر اساس گزارش رسانه‌های یونانی، بودجه با رأی حزب حاکم دموکراسی نوین به تصویب رسید، در حالی که همه احزاب مخالف به آن رأی منفی دادند.
بر اساس بودجه جدید، تولید ناخالص داخلی یونان در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۸ درصد از ۵.۶ درصد در سال جاری رشد خواهد کرد و به ۲۲۴.۱۳۴ میلیارد یورو (در مقایسه با ۲۱۰.۱۷۰ میلیارد یورو در سال جاری) خواهد رسید.
پیش بینی می‌شود که تورم در یونان در سال ۲۰۲۳ به میزان ۵ درصد افزایش یابد. امیدوارم از خبر یونان بودجه ۵.۹ میلیارد دلاری خود را تصویب کرد راضی بوده باشید.

یونان بودجه ۵.۹ میلیارد دلاری خود را تصویب کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۸ ۰۲:۴۳:۲۵