گمانه زنی ها درباره چینش آتی کابینه نتانیاهو

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر گمانه زنی ها درباره چینش آتی کابینه نتانیاهو به گزارش سوالات شرعی و احکام، در ادامه گمانه زنی‌ها درباره کابینه آتی رژیم صهیونیستی، شبکه ۷ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که پیش بینی می‌کند حزب لیکود وزارت جنگ را برای خود نگه خواهد داشت.
این شبکه عبری زبان همچنین گفته است که احتمالاً «بزالل اسموتریچ»، رهبر حزب صهیونیسم دینی به عنوان وزیر دارایی منصوب خواهد شد.
در این گزارش اشاره‌ای به پست احتمالی بن گویر، عضو راست گرا و جنجالی ائتلاف نتانیاهو نشده است.
«ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ». این دو چهره به شدت افراطی و تندرو قبلاً اعلام کرده بودند که از نتانیاهو دو وزراتخانه کلیدی شامل وزارت امنیت داخلی و وزارت جنگ را طلب می‌کنند. این وزارتخانه‌ها نقش کلیدی را در ارتباط تل آویو و ایالات متحده و مسائل امنیتی دارد و بی تردید کابینه آتی تل آویو هم سیاست داخلی و هم سیاست خارجی صهیونیست‌ها را با چالش افراطی گری چندبرابری روبه‌رو خواهد کرد.
پیشتر رووین ریولین رئیس سابق رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در اظهاراتی، به پیروزی راستگرایان افراطی به رهبری نتانیاهو در انتخابات کنست، واکنش نشان داده بود.
وی با اشاره به شکل گیری احتمالی افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی با پیروزی راستگرایان افراطی در انتخابات، تصریح کرد: وضعیت سیاسی کنونی، خطر بزرگی برای اسرائیل ایجاد کرده است.
ریولین افزود: من از چند دستگی بیشتر میان اسرائیلی‌ها در پی تشکیل کابینه جدید بسیار نگران هستم.
گفتنی است نتانیاهو اخیراً از سوی ۶۴ نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی که ۱۲۰ کرسی دارد، برای تشکیل کابینه مورد تأیید قرار گرفت. قرار است فردا یکشنبه وی رسماً از سوی اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی مأمور به تشکیل کابینه جدید شود.
در انتخابات اخیر جریان‌های راستگرای افراطی به رهبری نتانیاهو پیروز شدند، مسأله‌ای که نگرانی‌ها را تشدید کرده، حضور جریان‌های بسیار افراطی و نژادپرست در بین اعضای ائتلاف نتانیاهو است که حتی حق حیات را نیز برای فلسطینی‌ها قائل نیستند. امیدوارم از خبر گمانه زنی ها درباره چینش آتی کابینه نتانیاهو راضی بوده باشید.

گمانه زنی ها درباره چینش آتی کابینه نتانیاهو  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۳ ۰۲:۳۸:۱۰