گفتگوی نماینده سازمان ملل با رئیس هیات مذاکره کننده
یمن

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر گفتگوی نماینده سازمان ملل با رئیس هیات مذاکره کننده
یمن
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، هانس گروندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن از دیدار خود با محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیرامون آتش بس در این کشور خبر داد.
بر اساس این گزارش، گروندبرگ گفت که با رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیرامون راهکارهای تمدید آتش بس و تداوم پیشرفت برای حصول حل و فصل سیاسی بحران یمن گفتگو کرده است.
لازم به ذکر است که از روز دوم آوریل ۲۰۲۲ آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن با میانجی‌گری سازمان ملل میان طرف‌های درگیر در جنگ یمن برقرار شد.
هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل در امور یمن، از زمان برقراری آتش بس سفرهای متعددی به صنعاء و مسقط داشت تا با دیدارهایی که با دو طرف بحران یمن دارد، آنها را با تمدید آتش بس همراه سازد.
تلاش‌های وی در ماه‌های اخیر دو بار با موفقیت همراه شد تا آتش بس دو ماهه ای که از ماه آوریل شروع شده بود، شش ماه دیگر ادامه پیدا کند.
در آخرین دور از این مذاکرات، قرار بود آتش بسی که در روز یکشنبه دوم اکتبر (دهم سایت احکامماه) به پایان می‌رسید، بار دیگر در مهلتی دو ماهه تمدید شود اما عدم توافق دو طرف موجب عدم تمدید این آتش بس تاکنون شده است.
در پی عدم تمدید این آتش بس، هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل اعلام کرد که همچنان به تلاش‌ها برای تمدید آتش بس در روزهای آینده ادامه می‌دهد تا این توافق که موجب کاهش شدت جنگ در یمن شده بود، همچنان استمرار داشته باشد. امیدوارم از خبر گفتگوی نماینده سازمان ملل با رئیس هیات مذاکره کننده
یمن
راضی بوده باشید.

گفتگوی نماینده سازمان ملل با رئیس هیات مذاکره کننده
یمن  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۳۱ ۰۲:۳۷:۳۰