گروه های فلسطینی بیانیه الجزایر را امضا کردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر گروه های فلسطینی بیانیه الجزایر را امضا کردند به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از القدس العربی، گروه های فلسطینی شامگاه پنج شنبه بیانیه الجزایر در رابطه با آشتی و مصالحه ملی را امضا کردند.
بر اساس این گزارش، این بیانیه در سالن کاخ همایش ها در پایتخت الجزایر و با حضور عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور و مقامات ارشد کشوری و نظامی الجزایر و ۷۰ سفیر مقیم در این کشور امضا گردید.
در همین راستا، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر در پی امضای این بیانیه گفت که این اعلامیه حامل نماد ویژه ای است چرا که در همان سالنی که یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان برپایی دولت فلسطین را اعلام کرد، به ثمر رسید.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این توافق مقدمه اعلام دولت فلسطین در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف باشد و از گروه های فلسطینی برای پاسخ به ندای ملت فلسطین جهت اتحاد و حضور در الجزایر به منظور اجرای این خواسته تشکر کرد.
بیانیه الجزایر که سفیر فلسطین در الجزایر آن را قرائت کرد شامل ۹ بند است که از مهمترین آن تقویت نقش سازمان آزادیبخش فلسطین و فعالسازی نهادهای آن با مشارکت تمام گروه های فلسطینی به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است.
انتخاب مجلس ملی فلسطین در داخل و خارج، تسریع در برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگزاری در نوار غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس پایتخت فلسطین طبق قوانین موجود در مدت زمان حداکثر یکسال پس از امضای بیانیه الجزایر و یکپارچه سازی نهادهای ملی فلسطین و بکارگیری ظرفیت ها و منابع موجود جهت اجرای طرح های بازسازی و ایجاد زیرساخت های اجتماعی برای ملت فلسطین که پایداری آنها را در مواجهه با رژیم اشغالگر تقویت می نماید از دیگر مفاد بیانیه الجزایر است.
همچنین یک گروه از الجزایر و کشورهای عربی مسئولیت نظارت و پیگیری اجرای مفاد این توافق را با همکاری طرف فلسطینی برعهده خواهند داشت. امیدوارم از خبر گروه های فلسطینی بیانیه الجزایر را امضا کردند راضی بوده باشید.

گروه های فلسطینی بیانیه الجزایر را امضا کردند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۱:۵۰