گروه های سیاسی باید به مسئولیت خود عمل کنند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر گروه های سیاسی باید به مسئولیت خود عمل کنند به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از المعلومه، گردان‌های حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که گروه‌های سیاسی این کشور باید به مسئولیت خود در ارجح دانستن منافع ملی به منافع حزبی عمل کنند.
گردان‌های حزب الله عراق ضمن درخواست از گروه‌های سیاسی تأثیرگذار این کشور برای پشت سر گذاشتن اختلافات به خاطر منافع این کشور، تاکید کرد که عملکرد ضعیف دولت پیشبرد امور، شرایط را به اینجا رسانده است.
در این بیانیه آمده است: هدف از انتخابات زودهنگام، انتقال فرایند سیاسی به یک مرحله جدید بود تا گروه‌های سیاسی بتوانند تغییرات جدی در کشور ایجاد کرده، مطالبات مردم عراق را برآورده و زندگی آبرومندانه ای را برای آنان فراهم کنند.
بیانیه مذکور افزود: در انتخابات شبهه‌های تقلب مشاهده شد که باعث مصادره اراده و حقوق مردم عراق گردید و همین مسئله روند سیاسی را وارد بن بست کرد و با گذشت یک سال از انتخابات، دولتی تشکیل نشده است که امور کشور را اداره کند.
گردان‌های حزب الله از گروه‌های سیاسی عراق خواست که اختلافات خود را کنار بگذارندو منافع ملت و کشور عراق را بر منافع حزبی و گروهی خود ارجح بدانند، چرا که ملت عراق از دولت جدید انتظار طرح‌های توسعه دارد تا عراق قدرتمندی ساخته شود. همچنین گروه‌های سیاسی باید تلاش کنند فساد را از بین ببرند و فرصت را از دشمنان و توطئه کنندگان علیه امنیت و ثبات این کشور سلب کنند.
گفتنی است، عراق پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در اکتبر ۲۰۲۱ و اعلام نتایج آن در وضعیت بغرنج سیاسی در اثر تشدید اختلافات میان جریان‌های مختلف قرار گرفته است و تاکنون مذاکرات میان جریان‌های سیاسی اصلی نتیجه‌ای در راستای انتخاب رئیس جمهور و مکلف کردن نخست وزیر جدید نداشته است. امیدوارم از خبر گروه های سیاسی باید به مسئولیت خود عمل کنند راضی بوده باشید.

گروه های سیاسی باید به مسئولیت خود عمل کنند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۱ ۰۲:۳۸:۵۹