گروسی: سایت هسته‌ای کره‌شمالی فعال است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر گروسی: سایت هسته‌ای کره‌شمالی فعال است به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید فعالیت کره‌شمالی در یکی از سایت‌های هسته‌ای خود ادامه دارد.
«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد که کره شمالی همچنان در سایت آزمایش هسته ای «پونگی ری» فعال است.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: سایت آزمایش هسته ای پونگی ری آماده پشتیبانی از یک آزمایش هسته ای است و ما همچنان شاهد نشانه هایی از فعالیت در منطقه پشتیبانی هستیم. بازگشایی سایت آزمایش هسته ای کره شمالی عمیقاً نگران کننده است.
گروسی ضمن ابراز تاسف اعلام کرد که ادامه برنامه هسته ای کره شمالی نقض آشکار قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل است.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایان گفت: از مارس ۲۰۲۳، آژانس نشانه هایی ازفعالیت مداوم در این تاسیسات هسته ای و افزایش قابل توجه ساخت و ساز در سایت هسته ای «یونگ بیون» مشاهده شده است.

لازم به ذکر است در نشست شورای حکام که تا جمعه ادامه دارد مسائل مختلف درباره ایمنی هسته‌ای، اجرای توافقنامه پادمان و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی آژانس در دستور کار قرار دارد.
این نشست همچون ادوار قبل به فعالیت‌های هسته‌ای در کره شمالی، سوریه و همچنین پیمان امنیتی اکوس می‌پردازد. پیش‌ران هسته‌ای در برزیل از مباحث جدیدی است که به دستورکار شورا اضافه شده است. امیدوارم از خبر گروسی: سایت هسته‌ای کره‌شمالی فعال است راضی بوده باشید.

گروسی: سایت هسته‌ای کره‌شمالی فعال است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۶-۰۶ ۰۲:۳۹:۳۹