کیفیت خاویار لرستان از دریای خزر هم بالاتر است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کیفیت خاویار لرستان از دریای خزر هم بالاتر است به گزارش خبرنگار سایت احکام، کیارش بیرانوند روز دوشنبه در همایش تنوع زیستی و حفاظت از منابع طبیعی که به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم اقتصاد را درست کنیم، نخواهیم توانست محیط زیست و منابع طبیعی را مدیریت کنیم.
وی اضافه کرد: باید از این ظرفیت اقتصادی در راستای افزایش رونق و درآمد در لرستان استفاده کنیم.
مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه لرستان جزو استان‌های ساحلی نیست، اما در تولید ماهی برتر کشور است، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی در لرستان وجود دارد که ظرفیت تولید آنها ۳۳ هزار تن است.
بیرانوند، تاکید کرد: ظرفیت قابل توجهی در گونه‌های مختلف ماهی در لرستان وجود دارد، که نیازمند اهتمام ویژه متولیان برای استفاده از این ظرفیت است.
وی به بومی کردن خاویار در لرستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه ظرفیت تولید هزار تن خاویار را در استان داریم، کیفیت خاویار تولید شده استان از خاویار دریای خزر هم بالاتر است.
مدیرکل شیلات لرستان، تاکید کرد: شیلات یک صنعت پول‌ساز برای رونق اقتصادی لرستان محسوب می‌شود.
بیرانوند با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۷ هزار نفر در عرصه آبزی‌پروری در لرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: برای حفظ گونه‌ها قراردادی را با دانشگاه شوشتر منعقد و با هماهنگی محیط زیست، گونه‌ها شناسایی شدند.
وی بیان کرد: همچنین گونه‌های پرورشی را که با آب‌های شیرین سازگاری دارند به استان وارد کردیم از طرفی پیگیر توسعه آبزی پروری ماهیان زینتی در لرستان هستیم.
مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه برای صدور مجوز آبزی پروری طرح‌های زیست محیطی تعریف و پس از تصویب در کارگروه محیط زیست استان به متقاضیان مجوز داده می‌شود، گفت: به هیچ مزرعه ماهی بدون استعلام از محیط زیست مجوز داده نخواهد شد و برای بیش از ۱۰۰ تن تولید ماهی نیاز به مجوز محیط زیست است. امیدوارم از خبر کیفیت خاویار لرستان از دریای خزر هم بالاتر است راضی بوده باشید.

کیفیت خاویار لرستان از دریای خزر هم بالاتر است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۳ ۰۲:۵۰:۲۴