کمک جدید ۳۷۵ میلیون دلاری آمریکا در راه اوکراین

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کمک جدید ۳۷۵ میلیون دلاری آمریکا در راه اوکراین به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک؛ نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی و اوکراینی آگاه گزارش داد که «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده یک بسته کمک امنیتی جدید ۳۷۵ میلیون دلاری را برای اوکراین به زودی اعلام خواهد کرد.
در این گزارش آمده است که بایدن پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست سران گروه ۷ در هیروشیمای ژاپن، این خبر را اعلام خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، این بسته شامل گلوله‌های توپخانه، خودروهای زرهی و سلاح‌های ضد تانک خواهد بود.
کمتر از ۱۰ روز پیش نیز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که آمریکا، بسته جدید کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص داده است. وزارت دفاع آمریکا در این خصوص ادامه داد: «واشنگتن ۱.۲ میلیارد دلار کمک نظامی جدید را به اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور و تأمین نیازهای مهمات توپخانه‌ای اختصاص داده است.» پنتاگون مدعی است که رقم این کمک جدید به صورت بلند مدت به اوکراین اختصاص داده شده است!
همچنین در فرودین ماه گذشته نیز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در خصوص ارسال بسته جدید کمک نظامی ۲.۶ میلیارد دلاری به اوکراین اعلام کرده بود: «بسته جدید شامل مهمات بیشتر برای سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت، مهمات بیشتر برای راکت اندازهای چندگانه «هیمارس»(HIMARS) و همچنین رهگیرهای دفاع هوایی خواهد بود.»
در آن زمان اعلام شد که جزئیات بسته جدید کمک‌های آمریکا به اوکراین عبارت است از:
– مهمات سامانه دفاع موشکی پاتریوت؛
– راکت اندازهای چندگانه «هیمارس»؛
– گلوله توپخانه؛
– مهمات برای سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای نروژی؛
– مخازن نظامی؛
– تجهیزات مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین؛
– حدود ۳۶۰۰ اسلحه سبُک و بیش از ۲۳ میلیون گلوله مهمات؛
– رادارهای پدافند هوایی؛
– ۱۱ وسیله نقلیه تاکتیکی برای تخلیه تجهیزات نظامی؛
– ۶۱ تانکر با سوخت سنگین؛
– ۱۰ کامیون و ۱۰ تریلر برای حمل تجهیزات سنگین؛
– نارنجک انداز؛
– تجهیزات ارتباطی امن، پایانه‌ها و خدمات ماهواره‌های ارتباطی فضایی.
از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا بیش از یک میلیون توپ ۱۵۵ میلیمتری به اوکراین ارسال یا مجوز ارسال آن را صادر کرده است.
یک مقام ارشد آمریکا پیشتر به تایمز گفته بود که «بخش قابل توجهی» از این توپ‌های ارسالی، از موجودی زرادخانه‌های تسلیحاتی آمریکا در کره جنوبی و تل آویو تأمین شده است. این در حالی است که پیش‌تر بلومبرگ در گزارشی نوشته بود که روسیه هشدار داده است در صورتی که تل آویو نسبت به ارسال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به اوکراین اقدام کند، با پاسخ مسکو مواجه خواهد شد.
ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین در شرایطی صورت می‌گیرد که دو هفته پیش، وزیر دفاع اوکراین اذعان کرد که آمریکا هزینه کمک‌های نظامی به کشورش را حساب می‌کند. بر اساس این گزارش، «آلکسی رزنیکوف» در مصاحبه با روزنامه RBK-Ukraine چاپ اوکراین با اشاره به این موضوع افزود: «آمریکا همچنان بازیگر اصلی در موضوع ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین است. با این تفاوت که واشنگتن بسیار عمل‌گرا است و تمام هزینه‌ها را با ما حساب می‌کند، هر چند این مسئله‌ای طبیعی و همیشگی است.»
وی ادامه داده بود: «ما شرکایی داریم که به ما کمک کردند و سپس گفتند: نمی‌توانیم خدمات بیشتری به شما ارائه دهیم، زیرا منابع مالی برای تأمین آن وجود ندارد و هر چیزی را که بخواهید می‌توانید خریداری کنید.» امیدوارم از خبر کمک جدید ۳۷۵ میلیون دلاری آمریکا در راه اوکراین راضی بوده باشید.

کمک جدید ۳۷۵ میلیون دلاری آمریکا در راه اوکراین  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۰ ۰۲:۳۷:۱۷