کمبود پزشک متخصص در لرستان/ ۴۰ درصد پزشکان متخصص در تهران
هستند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کمبود پزشک متخصص در لرستان/ ۴۰ درصد پزشکان متخصص در تهران
هستند
بهرام دلفان در گفت و گو با خبرنگار سایت احکام با اشاره به اینکه استان لرستان مانند سایر مناطق محروم به لحاظ داشتن پزشک عمومی و متخصص رنج می‌برد، اظهار داشت: در این راستا برای رفع این مشکل از سال‌ها قبل تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
توزیع پزشکان عمومی در مناطق محروم لرستان
وی با اشاره به موضوع اختصاص سهمیه پزشکان عمومی و متخصص برای مناطق محروم، عنوان کرد: بحث اختصاص سهمیه پزشکان عمومی به مناطق محروم از اواخر امسال شروع می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه با اختصاص این سهمیه، تا حدودی مشکلات در این رابطه حل می‌شود، افزود: طی یک ماه اخیر نیز ما تعداد زیادی فارغ التحصیل داشته‌ایم، شرایط استان نسبتاً خوب است.
دلفان، تصریح کرد: این پزشکان فارغ التحصیل در بین مناطق محروم استان توزیع شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه اما هنوز برای رفع همه کمبودها در این رابطه فاصله داریم، گفت: امیدواریم با اختصاص سهمیه فارغ التحصیلان مناطق محروم، مشکل در استان حل شود.
کمبود پزشک متخصص در لرستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در استان نیز، عنوان کرد: در رشته‌های مختلف در این رابطه با کمبودهایی مواجه هستیم.
دلفان با تاکید بر اینکه با این وجود تلاش کرده‌ایم به روش‌های مختلف پزشکان متخصص را برای استان جذب و در عین حال نگهداری کنیم، گفت: علاوه بر جذب پزشکان متخصص، نگهداری و ماندگاری آنها در استان نیز مهم است.
وی، عنوان کرد: خیلی از این پزشکان متخصص بومی استان نیستند، وقتی که طرح آنها به اتمام می‌رسد از استان می‌روند، برای اینکه این پزشکان متخصص در استان بمانند، ما تمهیداتی اندیشیده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه یکی از این اقدامات، اختصاص مطب به این پزشکان متخصص در استان است، بیان داشت: پرداخت ودیعه مسکن به این پزشکان متخصص یکی دیگر از تمهیدات اندیشیده شده در استان است.
جذب ۶۸ پزشک متخصص و فوق تخصص برای لرستان طی امسال
دلفان با اشاره به اینکه بعضی از این پزشکان متخصص را هیئت علمی می‌کنیم، تصریح کرد: امسال ۶۸ پزشک متخصص و فوق تخصص برای استان جذب داشته‌ایم.
وی، بیان داشت: البته این جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان ادامه دارد و در روزهای آتی به تعدادشان اضافه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه از مجموع دو هزار و ۵۰۰ متخصص در کشور، سهم لرستان با توجه به جمعیت آن مطلوب است، گفت: امیدواریم به بتوانیم بخشی از نیازهای استان را تأمین کنیم.
حدود ۴۰ درصد از پزشکان متخصص کشور در تهران هستند
دلفان، بیان داشت: با این وجود با حد ایده آل همچنان ما فاصله داریم، با طرح و برنامه‌هایی که از سوی مجلس برای ایجاد عدالت در توسعه آموزشی اجرا شده، یک سری روش‌ها در دستور کار قرار گرفته تا پزشکان متخصص در مناطق محروم بیشتر بمانند و سهمیه داشته باشند.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از پزشکان متخصص ما در کشور در تهران هستند، عنوان کرد: این نشان می‌دهد که بقیه استان‌های کشور سهم شأن کم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه به نظر می‌آید که مهم‌ترین عامل، جذابیت‌های مالی در این رابطه است، تصریح کرد: اگر دولت بتواند حقوق این پزشکان متخصص و عمومی را در مناطق محروم بالا ببرد و مالیات‌ها را کمتر کند، زمینه‌ای فراهم می‌شود که پزشکان متخصص و عمومی را تأمین کنیم. امیدوارم از خبر کمبود پزشک متخصص در لرستان/ ۴۰ درصد پزشکان متخصص در تهران
هستند
راضی بوده باشید.

کمبود پزشک متخصص در لرستان/ ۴۰ درصد پزشکان متخصص در تهران
هستند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۵ ۰۲:۳۷:۴۳