کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از یونهاپ، کره جنوبی و ژاپن روز پنج شنبه از اقدام کره شمالی در شلیک یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن خبر دادند.
بر اساس این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک از نوع نامشخص را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
در همین راستا، گارد ساحلی ژاپن شلیک این موشک را تایید کرد و از کشتی‌های موجود در منطقه خواست به محل اصابت موشک نزدیک نشوند و در صورت یافتن لاشه و قطعات موشک مقامات را در جریان قرار دهند.
طرف ژاپنی به جزئیات بیشتر در این خصوص اشاره‌ای نکرده است و وزارت دفاع این کشور در حال جمع آوری اطلاعات پیرامون شلیک این موشک است.
کره شمالی از ابتدای سال میلادی جاری بیش از ۲۰ آزمایش موشکی را انجام داده است.
این در حالی است که رسانه‌ها در شرق آسیا بامداد پنجشنبه گزارش دادند که کره شمالی یک جفت موشک کروز استراتژیک دوربرد را آزمایش کرده است.
گفته شده پرتاب این دو موشک کروز استراتژیک با حضور و نظاره گری «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور انجام شده است.
پنتاگون در هفته گذشته مدعی شد که کره شمالی در حال آماده شدن برای یک آزمایش هسته‌ای واقعی است. کره شمالی آخرین بار در سال ۲۰۱۷ بمب هسته‌ای را در سایت پونگی-ری آزمایش کرده بود. با این حال تونل‌های منتهی به تأسیسات زیرزمینی کره شمالی در سال ۲۰۱۸ در جریان مذاکرات صلح آمریکا و کره شمالی که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ برگزار شد، منفجر گردید، اما کارشناسان گفته‌اند که این تأسیسات دوباره قابلیت بازسازی و ساخت را خواهند داشت. امیدوارم از خبر کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد راضی بوده باشید.

کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۳:۲۹