کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس استان بوشهر راه‌اندازی
شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس استان بوشهر راه‌اندازی
شود
به گزارش خبرنگار سایت احکام، محمود حق دوست عصر دوشنبه در گردهمایی مدیران و معاونان آموزش و پرورش شهرستان گناوه اظهار داشت: ۴۳ سال عمر پربرکت نظام مقدس اسلامی نکات امیدبخش و دستاوردهای فروانی به همراه داشته است که ما باید به نسل جوان تبیین و انتقال دهیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: از نکات امید بخش انقلاب اسلامی این است که هر جا که دین خدا را یاری کردیم و کار برای خدا بود، نصرت الهی نصیب ما شده است.
وی گفت: از جمله این نقاط امید بخش، دوران هشت سال دفاع مقدس است که به خوبی اداره و مدیریت شد چرا که کار برای رضای خدا بود.

وی ادامه داد: تقویت و پیشرفت در حوزه دفاعی و تولید علم و ریشه کنی بیسوادی نمونه‌های درگیر در این زمینه است.
ضرورت روشنگری دستاوردهای نظام اسلامی برای دانش آموزان
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه امروز جهاد تبیین بر اساس فرمایش رهبری امری فوری، واجب و ضروری و لازم است بیان کرد: همه این دستاوردها و پیشرفت‌های همراه با گذشته‌ها و وضع موجود، کشور را در همه عرصه‌ها باید برای دانش آموزان بیان و بازگو و تبیین کنیم.
حق دوست خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر، که دشمنان جنگ ترکیبی و شناختی را علیه نظام اسلامی و ملت آغاز کرده‌اند تا مغز نوجوان و جوان را دچار شک و شبهه کنند، ما مسئولان باید برای این قشر که انقلاب و دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند روشنگری کنیم.
وی گفت: لازمه بقای هر جامعه انتقال مجموعه باورها و ارزش‌ها، دانش‌ها، رفتارها و مهارت‌ها به نسل جدید است و محل این انتقال در آموزش و پرورش و به وسیله ما فرهنگیان باید این کار انجام شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در برهه کنونی آموزش و پرورش مهمترین ابزار و مدرسه مهمترین واسطه انتقال و مدیران، مربیان، معلمان کارآمد، آموزگاران و همه ارکان مدرسه بازوان کارآمد و بی بدیل هدایت دانش آموزان هستند.

مبنای آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است
وی با بیان اینکه به تعبیر فرمایش رهبری امروز مسئله فرهنگ، مسئله اول نظام اسلامی است گفت: مبنای آموزش و پرورش استان بوشهر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت تمام ساحتی است تا دانش آموزی تربیت شود که به حیات طیبه برسد و این کار تنها به دست معلم کلاس امکان پذیر است.
حق دوست ادامه داد: در شرایط کنونی پاسخگو بودن به دانش آموزان و رفع شبهات آنها باید انجام شود و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی استان ضروری و باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در این کرسی‌های آزاداندیشی اگر موضوعی توسط دانش آموزان مطرح شد که در تخصص ما معلمان نبود باید از کارشناسان مربوطه برای پاسخگویی دعوت و استفاده شود و اجازه دهیم دانش آموزان به راحتی صحبت کنند و پاسخ بشنوند.
وی اضافه کرد: در دنیای کنونی آسیب‌های متعددی نظیر فضای مجازی و اعتیاد در کمین دانش آموزان است و تنها راه مقابله با آنها مجهز کردن دانش آموزان به مهارت‌های زندگی و جرأت ورزی و نه گفتن در مقابله با این آسیب‌ها است که باید در دانش آموزان تقویت کنیم.
.وی به دانش آموزان توصیه کرد که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تهذیب، تحصیل و ورزش را مدنظر داشته باشند.
اجرای برنامه‌های جدید پرورشی تربیتی در مدارس گناوه
مدیر آموزش و پرورش گناوه در این مراسم گفت: با توجه به جریانات اخیر و از ابتدای سال تحصیلی برنامه‌هایی در جهت تحول و تغییر در شیوه پرورشی و تربیتی دانش آموزان در مدارس شهرستان در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

ضرغام مردانی افزود: برگزاری اردوهای یک روزه با حضور دانش آموزان، مربیان و معلمان و والدین، برنامه صبحانه سالم، برنامه یک روز بدون کتاب همراه با مهارت آموزی از حمله این برنامه‌ها جدید بوده که اجرا می‌شود.
وی گفت: مربیان پرورشی شهرستان در همه مدارس می‌توانند برنامه‌ها و ایده‌های تربیتی و پرورشی خود را ارائه دهند و ما در آموزش و پرورش در کنار آنها هستیم و حمایت می‌کنیم.
در پایان این مراسم از مدیران و معاونان پرورشی و دانش آموزان برتر در مسابقات علمی و فرهنگی و مذهبی تجلیل به عمل آمد. امیدوارم از خبر کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس استان بوشهر راه‌اندازی
شود
راضی بوده باشید.

کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس استان بوشهر راه‌اندازی
شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۶ ۰۲:۳۹:۱۶