کتاب «فقه الصادق» آیت الله روحانی در حوزه های علمیه مورد
توجه است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کتاب «فقه الصادق» آیت الله روحانی در حوزه های علمیه مورد
توجه است
به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام سید مهدی حائری شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمد صادق روحانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی این عالم اظهار داشت: مرحوم آیت الله روحانی نزدیک به یک قرن به اسلام خدمت کرد و در دوران نوجوانی به همراه برادرش به نجف اشرف مشرف می‌شود و در حوزه علمیه نجف مورد توجه مراجع و اساتید حوزه این شهر همانند آیت الله خوئی قرار می‌گیرد و این مرجع تقلید عنایت خاصی به ایشان داشت.
حجت الاسلام حائری گفت: نبوغ این عالم ربانی به گونه‌ای بوده که در سنین جوانی به درجه اجتهاد می‌رسد و در زمان مرجعیت آیت الله بروجردی رساله ایشان منتشر می‌شود و مرحوم آیت الله بروجردی نسبت به وی ارادت داشتند.
این سخنران مذهبی افزود: کتاب «فقه الصادق» آیت الله روحانی یک دوره کامل فقه است که سالیان متمادی چاپ شده و در حوزه‌های علمیه مورد توجه بوده است و این کتاب فقط یکی از آثار علمی ایشان است.
استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: عالم اگر توجه به ساحت اهل بیت (ع) نداشته باشد، علم او مفید حال مردم نیست و این عالم ربانی در ولایت اهل بیت فانی بود.
این خطیب ادامه داد: مراسم‌های عزاداری اهل بیت (ع) همواره در بیت ایشان برپا بود و ایشان نیز تا آخر در مجلس حضور داشته و نسبت به حضرت زهرا (س) علاقه وافری داشتند و در دو فاطمیه هر روز مجلس عزا برپا می‌کردند و منبری‌ها از مصیبت‌های حضرت زهرا (س) و فضائل اهل بیت (ع) بازگو می‌کردند.
حجت الاسلام حائری عنوان داشت: این عالم ربانی، فانی در محبت اهل بیت عصمت‌و طهارت بود و تشییع ایشان نیز بسیار باشکوه برگزار شد و بسیاری از علما، طلاب و اقشار مردم قم در این مراسم حضور یافتند. امیدوارم از خبر کتاب «فقه الصادق» آیت الله روحانی در حوزه های علمیه مورد
توجه است
راضی بوده باشید.

کتاب «فقه الصادق» آیت الله روحانی در حوزه های علمیه مورد
توجه است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۹ ۰۲:۳۹:۱۸