کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی یزد تجلیل
شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی یزد تجلیل
شدند
به گزارش خبرنگار سایت احکام، محسن رفیعی، روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی استان یزد از نظر شاخص‌ها از دوران گذشته تاکنون وضعیت خوبی داشته و همواره رتبه‌های اول تا سوم را در زمینه سرانه فضا، سرانه کتاب، عضویت و … داشته است.
وی بیان کرد: اکنون نیز ضمن تلاش برای حفظ این شاخص‌ها، نگاه خود را به سمت توسعه کیفی برده ایم و در این راستا به دنبال کیفی سازی وضعیت کتابخانه های عمومی از نظر عملکردی و فیزیکی هستیم.
رفیعی ادامه داد: دو سال شیوع ویروس کرونا وضعیتی در کشور و به تبع آن استان یزد به وجود آورد که کتابخانه های عمومی استان از نظر عملکردی دچار مشکلاتی شد و برخی شاخص‌ها اندکی افت کرد اما امیدواریم با کمک کتابداران بتوانیم از نظر تعداد عضو و امانت کتاب، شرایط را بهبود ببخشیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به پیگیری به‌روزرسانی منابع کتابخانه های استان اظهار داشت: برای به روزرسانی منابع کتابخانه ها جلساتی داشتیم و قرار شد با کمک صنایع استان، به روزرسانی منابع کتابخانه های عمومی استان را اجرایی کنیم.
رفیعی اظهار امیدواری کرد: با ارتقا وضعیت بودجه‌ای، بحث توسعه و ارتقا فیزیکی کتابخانه ها نیز در یزد اتفاق بیفتد.
وی همچنین به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و از جمله این برنامه‌ها به برگزاری ویژه برنامه‌های هفته کتاب در شهرهای مختلف استان، برگزاری نمایشگاه اسناد کتابخانه ای در کتابخانه مرکزی، بازسازی و توسعه کتابخانه شهدای شاهدیه، بازگشایی رسمی کتابخانه روستایی چاهک همچنین افتتاح کتابخانه روستایی مبارکه بافق اشاره کرد.
رفیعی ادامه داد: آنچه در طول سال گذشته در کتابخانه ها اتفاق افتاد، حاصل تلاش، همراهی و مساعدت کتابداران و کتاب دوستان استان یزد است.
وی خطاب به کتابداران استان یزد اظهار امیدواری کرد: با همراهی یکدیگر بتوانیم وضعیت بهتری را برای کتابخانه های عمومی استان یزد رقم بزنیم. امیدوارم از خبر کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی یزد تجلیل
شدند
راضی بوده باشید.

کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی یزد تجلیل
شدند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۳ ۰۲:۳۸:۲۸