کتابخانه شهدای شاهدیه یزد بازگشایی شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کتابخانه شهدای شاهدیه یزد بازگشایی شد به گزارش خبرنگار سایت احکام، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهدای شاهدیه امروز دوشنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ شاهدیه برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در آیین بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه گفت: سی‌امین دوره هفته کتاب از ۲۱ الی ۲۷ آبان گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های متعددی در سطح استان درنظر گرفته شده که یکی از این برنامه‌ها بازگشایی کتابخانه عمومی شهدای شاهدیه است.
محسن رفیعی ادامه داد: این کتابخانه در سال ۱۳۶۸ به همت تعدادی از پدران شهدا و حمایت آنان احداث شد و در سال ۱۳۷۱ با اختصاص اعتبارات دولتی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد. از آن زمان تاکنون اقدامی مبنی بر بازسازی و بهسازی کتابخانه صورت نگرفته بود و به همین دلیل، تصمیم برای بازسازی این مرکز درسال ۱۳۹۸ گرفته شد و پس از کسب مجوزهای لازم، بهسازی، تعمیر و شاداب‌سازی آن در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به افزایش زیربنای کتابخانه بیان کرد: با توجه به اینکه بخش کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر بخواهیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین مردم نهادینه کنیم، باید از کودکان آغاز شود، بر این اساس توسعه و تجهیز این بخش مورد اهتمام بود.
برای توسعه و بهسازی کتابخانه شهدای شاهدیه ۱.۸ میلیارد تومان هزینه شد
وی هزینه عمرانی برای تعمیر، توسعه، بهسازی این کتابخانه را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: این اقدام با حمایت شهرداری شاهدیه محقق شد که توانست در راستای بهسازی و بازگشایی هرچه سریعتر کتابخانه مؤثر باشد.
رفیعی افزود: برای تجهیز این کتابخانه نیز اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شد که این مبلغ صرف بروزرسانی منابع و خرید تجهیز جدید شد.
سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه، نیز در این مراسم اظهار داشت: سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی شهرداری و شورای ششم شهر از همان ابتدا بر این قرار گرفت تا در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی شهر افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود دو کتابخانه شهید سلطانی و شهدای شاهدیه در این شهر بیان کرد: نیاز به افزایش فضا و توسعه و تجهیز کتابخانه شهدای شاهدیه احساس می‌شد و به همین خاطر، توسعه و بهسازی آن در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد بازگشایی این کتابخانه هستیم و امیدواریم مورد استفاده اقشار مختلف باشد.
سید محمود الهام‌بخش، شاعر برجسته استان یزد و فعال فرهنگی اهل شاهدیه نیز در این مراسم بر انس هر چه بیشتر کودکان با کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه اکنون امکانات خوبی در اختیار نسل امروز قرار دارد و لذا با حمایت خانواده‌ها باید شرایط بهره‌مندی کودکان از این امکانات فراهم شود.
لزوم تربیت نسلی کتابخوان در یزد
وی با اشاره به بهسازی و بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه افزود: شرایط بهره‌مندی از کتابخانه‌ای در بهترین نقطه شهر و به همت مسئولان مهیا شده و مردم اعم از کودک و نوجوان و حتی بزرگسالان باید استفاده کنند. البته برنامه‌های فرهنگی در حاشیه این کتابخانه و در راستای جذب حداکثری باید وجود داشته باشد.

الهام‌بخش بیان کرد: اقدام بزرگی که با وجود تجهیزات و امکانات و کتابخانه‌های به روز باید صورت گیرد، اینکه بتوانیم کتابخوان تربیت کنیم و در این صورت موفق خواهیم بود.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و محمدمحسن رفیعی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، از سیدعلی میرنژاد شهردار شاهدیه، اعضای شورای شهر، اعضای انجمن کتابخانه‌های این شهر، محمد رضایی سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، فخرالسادات حسینی مرتضوی مسئول کتابخانه شهدای شاهدیه و راضیه عابدی و عزت اعتدال، کتابداران این کتابخانه تجلیل به عمل آمد.
معاون استاندار یزد همچنین در حاشیه این مراسم از بخش‌های مختلف کتابخانه دیدن کرد. امیدوارم از خبر کتابخانه شهدای شاهدیه یزد بازگشایی شد راضی بوده باشید.

کتابخانه شهدای شاهدیه یزد بازگشایی شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۵ ۰۲:۴۴:۱۳