کاخ سفید: «بایدن» برنامه‌ای برای دیدار با «محمد بن سلمان»
ندارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر کاخ سفید: «بایدن» برنامه‌ای برای دیدار با «محمد بن سلمان»
ندارد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برنامه‌ای برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سران گروه- ۲۰ در شهر بندری بالی واقع در کشور اندونزی ندارد.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، مشاور امنیت ملی آمریکا در کامبوج گفت: هیچ برنامه‌ای برای برگزاری نشست با محمد بن سلمان نداریم.
تنش‌ها میان آمریکا و عربستان سعودی در هفته‌های اخیر و پس از مقاومت ریاض در برابر درخواست‌ های واشنگتن برای به تاخیر انداختن کاهش تولید نفت افزایش یافت.
اوپک پلاس در اجلاس هفته‌های پیش در وین درباره شدیدترین کاهش تولید نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به توافق رسید. در پی اتخاذ این تصمیم، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: فکر می‌کنم رئیس جمهور «بایدن» بسیار واضح گفت که این (روابط میان ریاض و واشنگتن) رابطه‌ای است که باید به ارزیابی مجدد آن ادامه دهیم و مایل به بازبینی آن باشیم. قطعاً با توجه به تصمیم اوپک، فکر می‌کنم او در اینجا (بازبینی روابط) قرار دارد.
وی سپس اضافه کرد که «بایدن» مایل به همکاری با کنگره بر سر آینده روابط با عربستان است.
«جان کربی» گفت: فکر می‌کنم او مایل است بلافاصله این گفتگوها را آغاز کند. فکر نکنم این چیزی باشد که نیاز و لزومی به صبر برای مدت طولانی‌تری داشته باشد. این موضوع تنها به جنگ در اوکراین مربوط نمی‌شود؛ بلکه به منافع امنیت ملی آمریکا مرتبط است. امیدوارم از خبر کاخ سفید: «بایدن» برنامه‌ای برای دیدار با «محمد بن سلمان»
ندارد
راضی بوده باشید.

کاخ سفید: «بایدن» برنامه‌ای برای دیدار با «محمد بن سلمان»
ندارد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۳ ۰۲:۳۹:۲۷