چین ۳۲ تن طلا خریداری کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر چین ۳۲ تن طلا خریداری کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، کشورهای مناطق مختلف جهان در اوایل سال جاری میلادی به خرید طلای گسترده روی آوردند و تحلیلگران نگرانند این امر ممکن است نشانه‌ای از بی ثباتی اقتصادی فزاینده در آینده نزدیک باشد. این فلز گرانبها که مدت‌ها به عنوان ارز بین المللی مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل ثبات ارزشش در میان تحولات سرمایه‌داری ارزشمند است.
بر اساس جدیدترین داده‌های منتشر شده توسط اداره ارز دولتی چین، دولت پکن به تازگی اولین خرید طلا برای ذخایر خود را در نزدیک به سه سال گذشته انجام داده است.
داده‌های منتشر شده در ابتدای ماه جاری نشان داد که چین به تازگی ۱.۰۳ میلیون اونس یا معادل ۳۲ تن به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار طلا خریداری کرده است.
این خرید، کل ذخایر طلای چین را از ۶۲.۶۴ میلیون اونس به ۶۳.۶۷ میلیون اونس یا حدود ۱۱۲ میلیارد دلار افزایش می‌دهد. پس از آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و روسیه، ششمین ذخیره بزرگ طلای جهان متعلق به چین است.
این خرید در میان هجوم خرید توسط سایر کشورها انجام شد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، از اول جولای تا ۳۰ سپتامبر، شاهد بیشترین حجم خرید طلا با ۳۹۹ تن بوده است. تقاضای بالا همچنین باعث افزایش قیمت‌ها شده است که در حال حاضر حدود ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است.
بر اساس گزارش رسانه‌های چینی، پکن این خرید بزرگ را تا حدی با هدف کاهش نسبت دارایی‌های دلار آمریکا انجام شده است. خرید طلا همچنین نشان دهنده نوسانات فزاینده بازارهای جهانی است، زیرا زمزمه‌های رکود جهانی در سال آینده قوی‌تر می‌شود.
با این حال، چین با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ تن طلا در سال گذشته بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان بوده است. این فلز گرانبها کاربردهای گسترده‌ای در صنعت دارد، اما تقریباً ۸۰ درصد طلای مورد استفاده در صنعت به بخش الکترونیک می‌رود. چین همچنین بزرگترین تولید کننده دستگاه‌های الکترونیکی در جهان است که ۳۶ درصد از کل تولید سالانه را تولید می‌کند.
این جایگاه مهم در تولید محصولات الکترونیک، همچنین چین را به بزرگترین خریدار تراشه‌های نیمه هادی مورد استفاده در دستگاه‌های الکترونیک تبدیل کرده است و این تراشه‌ها را به میدان نبرد مهمی در رقابت شدید بین پکن و واشنگتن تبدیل کرده است. متحدان آمریکا از جمله کره جنوبی و تایوان بیشتر تراشه‌های کامپیوتری جهان را تولید می‌کنند و چین نیز مقدار زیادی از آنها را خریداری می‌کند. نقش محوری تایوان در ساخت تراشه‌های پیشرفته همچنین استراتژیست‌های آمریکایی را در مورد پیامدهای تسلط احتمالی چین بر این جزیره که پکن آن را یک استان چین می بیند، نگران کرده است. امیدوارم از خبر چین ۳۲ تن طلا خریداری کرد راضی بوده باشید.

چین ۳۲ تن طلا خریداری کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۰ ۰۲:۳۷:۴۴