چین همچنان از روسیه در جنگ اوکراین حمایت می کند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر چین همچنان از روسیه در جنگ اوکراین حمایت می کند به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از رویترز، «لویدآستین» وزیر دفاع آمریکا در سخنانی ادعا کرد که چین همچنان حامی سرسخت روسیه در حمله غیرقابل توجیه به اوکراین است.
وی در ادامه سخنانش گفت: چالش چین برای نظام بین‌الملل در واقع همان اقدامات تحریک آمیزش در تنگه تایوان و اقدامتش در اقیانوس آرام را شامل می‌شود.
در مقابل، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته در سخنانی در ارتباط با اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا اعلام کرد: تا امروز آمریکا نزدیک به ۴۰ کشور را هدف تحریم قرار داده است. این تحریم‌ها باعث بروز فجایع انسانی جدی در میان نیمی از جمعیت کره زمین شده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: بدون تردید، آمریکا ابرقدرت تحریم‌ها است. ارقام نشان می‌دهند که تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱، نزدیک به ۹۳۳ درصد افزایش داشته اند.
وی در این باره ادامه داد: دولت پیشین آمریکا در مجموع ۳ هزار و ۹۰۰ اقدام تحریمی انجام داد که نشان می‌دهد به طور متوسط واشنگتن ۳ بار در روز چماق تحریمی اش را بالا برده است. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، تحریم به اصلی ترین سلاح مورد ترجیح در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.
«وانگ ون‌بین» افزود: تحریم‌های آمریکا بر خلاف اهداف و اصول منشور سازمان ملل و هنجارهای بین المللی است. این اقدامات ضربه سختی به نظم سیاسی و اقتصادی و نظام حکمرانی جهانی زده و در حق کشورها برای توسعه اخلال ایجاد می‌کند. امیدوارم از خبر چین همچنان از روسیه در جنگ اوکراین حمایت می کند راضی بوده باشید.

چین همچنان از روسیه در جنگ اوکراین حمایت می کند  در تاریخ ۲۰۲۲-۰۹-۲۷ ۰۲:۴۰:۱۲