چین خواستار حمایت قاطعانه جامعه جهانی از افغانستان
شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر چین خواستار حمایت قاطعانه جامعه جهانی از افغانستان
شد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا ضمن تشویق دولت موقت طالبان برای ایجاد یک ساختار گسترده و فراگیر، از افغانستان به طور قاطعانه حمایت کنند.
نماینده چین در سازمان ملل با تأکید بر لزوم حمایت قاطعانه جامعه جهانی از افغانستان، تصریح کرد: کشورها باید به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان به ویژه با فرارسیدن زمستان سخت و طاقت فرسا را بیش از پیش ادامه دهند.
«ژانگ جون» از دولت موقت طالبان در افغانستان نیز خواست تا به نگرانی‌های جامعه جهانی پاسخ داده و حقوق مردم این کشور به ویژه در زمینه تحصیل و اشتغال را تضمین کند.
این در حالیست که رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع چندی پیش تأکید کرد که توانایی طالبان برای کنترل اوضاع در افغانستان به علت اختلافات بین جناح‌های داخلی و فشار غرب بر رهبرانش بسیار محدود شده است.
بر اساس این گزارش، «یوگنی سیسویف» در سخنرانی در هشتمین کنفرانس بین المللی ساختار ضد تروریستی منطقه‌ای سازمان همکاری شانگهای، گفت: کشورهای غربی با استفاده از ابزارهای فشار سیاسی و اقتصادی همچنان به ایجاد شرایط برای تقویت شاخه نظامی جنبش «شبکه حقانی» که به افراط گرایی معروف است، ادامه می‌دهند.
پیش از این، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرده بود که ایالات متحده و انگلیس به تقویت شرایط شاخه افغان داعش کمک می‌کنند، از رهبران طالبان با تهدید به بمباران از طریق هواپیماهای بدون سرنشین باج خواهی می‌کنند و از آنها می‌خواهند که از روسیه و چین فاصله بگیرند. امیدوارم از خبر چین خواستار حمایت قاطعانه جامعه جهانی از افغانستان
شد
راضی بوده باشید.

چین خواستار حمایت قاطعانه جامعه جهانی از افغانستان
شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۲ ۰۲:۴۲:۲۱