پیروزی توکایف در انتخابات قزاقستان طبق نظرسنجی ها

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پیروزی توکایف در انتخابات قزاقستان طبق نظرسنجی ها به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، طبق‌ها نظرسنجی پای صندوق‌های رأی، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان در انتخاب زودهنگام ریاست جمهوری که روز یکشنبه برگزار گردید به پیروزی دست یافته و مجدداً این منصب را عهده دار گردید.
بر اساس این گزارش، طبق نظرسنجی به عمل آمده از سوی رادیو تلویزیون رسمی، توکایف ۶۹ ساله با کسب ۸۲.۴۵ آرا، به پیروزی دست یافته است.
آمارهای اولیه کمیسیون انتخابات قزاقستان از مشارکت ۶۹.۴۳ درصدی در این انتخابات حکایت دارد.
انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری قزاقستان، نخستین انتخابات پس از ۳۳ تغییر در قانون اساسی قزاقستان است که در ماه مارس همه‌پرسی آن برگزار شد. تغییرات در قانون اساسی پس از تظاهرات ماه ژانویه انجام شد. قانون اساسی جدید، نقش و قدرت پارلمان را بیشتر کرده است.
بر اساس قانون جدید قزاقستان، رئیس‌جمهور این کشور یک بار و برای یک دوره ۷ ساله انتخاب می‌شود.
رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری بین ۶ نامزد به شرح ذیل بود:
«قاسم ژامرت تاکایف»، رئیس جمهور فعلی و نامزد احزاب «امانت»، «اقژال»، و «حزب خلق قزاقستان»
«سلطنت تورسینبیک‌اوا»، نامزد اتحادیه عمومی «قزاق آنالری – دستورگه ژا»
«میرام کاژیکن»، نامزد اتحادیه کارگران با نام «امانت»
«کاراکات آبدن»، نامزد انجمن عمومی «اتحاد ملی مددکاران اجتماعی حرفه‌ای»
«نورلان آئوسبایف»، نامزد حزب مخالف سوسیال – دموکرات ملی
«ژیگولی دیرابایف»، نامزد حزب میهنی دموکراتیک خلق «اویل»
«مختار یرمان»، دبیر کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری قزاقستان روز یک‌شنبه اعلام کرد شعب اخذ رأی برای انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری قزاقستان در سراسر این کشور باز شده‌اند.
یِرمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: بر پایه آخرین اطلاعات ارائه‌شده از کمیسیون‌های منطقه‌ای شهرهای آلماتی، شیمکنت و آستانه، فرآیند اخذ رأی در تمامی ۱۰۰۳۳ شعب اخذ رأی در سراسر کشور و ۱۷ شعبه اخذ رأی در دفاتر نمایندگی جمهوری قزاقستان در خارج آغاز شده است. و همچنین ۵۱ شعب اخذ رأی دیگر در بیرون از کشور هم با توجه به تفاوت‌های زمانی کشورها باز خواهد شد. امیدوارم از خبر پیروزی توکایف در انتخابات قزاقستان طبق نظرسنجی ها راضی بوده باشید.

پیروزی توکایف در انتخابات قزاقستان طبق نظرسنجی ها  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۱ ۰۲:۳۸:۰۲