پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه لرستان تجلیل شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه لرستان تجلیل شدند به گزارش خبرنگار سایت احکام، عصر سه شنبه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، با حضور رئیس دانشگاه لرستان، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان دانشگاه و دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه دانشگاه لرستان، از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه لرستان، تجلیل شد.
بین استاد و دانشجو باید ارتباط پایدار و مستمر علمی وجود داشته باشد
علی نظری رئیس دانشگاه لرستان در این مراسم، اظهار داشت: برای پیشرفت پژوهش و فناوری و سایر امور، فقط بودجه کافی، کفایت نمی‌کند بلکه بایستی به مفهوم مدیریت هم توجه کرد.
وی، ادامه داد: برای ارتقای کیفیت امورات دانشگاه بایستی از ظرفیت گروه‌های آموزشی استفاده شود و این توانمندی‌ها در همکاری‌های مشترک با سایر سازمان‌ها و ادارات هم گسترش یابند.
رئیس دانشگاه لرستان، بیان داشت: برای پیشرفت در امور و کارها، بایستی ابتدا گره‌های ذهنی را باز کنیم و به مدیریت کارآمد توجه کنیم.
نظری، افزود: بین استاد و دانشجو باید یک ارتباط پایدار و مستمر آموزشی و علمی وجود داشته باشد.
وی، گفت: بودجه و منابع، محدود هستند؛ بنابراین بایستی منابع را به‌درستی مدیریت کرد.
برگزاری برنامه‌های مختلف همزمان با هفته پژوهش
حجت الاسلام حبیب حاتمی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در این مرسم، اظهار داشت: امسال برنامه‌های مختلف هفته استانی پژوهش و فناوری با کیفیت بسیار بالا برگزار شده‌اند.
وی، تصریح کرد: در بحث اطلاع‌رسانی نیز امسال اقدامات بسیار خوبی درباره هفته پژوهش و فناوری استان انجام شد.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، ادامه داد: امسال مراکز اقماری آموزش عالی دانشگاه لرستان در سطح شهرستان‌ها هم برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری را برگزار کردند که یک اقدام جدید و متفاوت است و بنرهای اطلاع‌رسانی این هفته هم در سطح شهر نصب شده‌اند.
وی، افزود: امسال شاهد هستیم که نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف تخصصی پژوهش و فناوری در دانشگاه لرستان با حضور مهمانان استانی و کشوری و سازمان‌های اجرایی در حال برگزاری هستند که یک اقدام بسیار ارزشمند است.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، گفت: این که شاهد هستیم خبرهای دانشگاه لرستان در سایت اصلی وزارت علوم هم منتشر می‌شوند خود گویای یک همت مضاعف و یک مدیریت منسجم در دانشگاه لرستان است.
حجت الاسلام حاتمی، تصریح کرد: اینکه شاهد هستیم تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در جمع سرآمدان علمی دنیا قرار می‌گیرند خودش باعث افتخار علمی برای استان لرستان است.
لزوم برگزاری کرسی‌های علمی
مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز در این مراسم در سخنانی، از اهمیت ارج‌گذاشتن به حوزه‌های نرم‌افزاری سخن گفت.
وی، اساتید، پژوهشگران، محققان، دانشجویان و سرآمدان را از جمله حوزه‌های نرم‌افزاری مهم برای پیشرفت کشور دانست.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه این بوده است که در مدت یک سال گذشته همکاری‌های خود را با سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های استانی گسترش بدهد تا پژوهش‌ها رویکرد کاربردی و جامعه‌محور داشته باشند.
کرم پور، بیان داشت: ارتباط دانشگاه با بخش‌های جامعه از جمله مدیران اجرایی بایستی گسترش یابد.
وی، عنوان کرد: دانشگاه باید درآمدزایی هم داشته باشد و کرسی‌های علمی را ترویج کند و گسترش دهد. امیدوارم از خبر پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه لرستان تجلیل شدند راضی بوده باشید.

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه لرستان تجلیل شدند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۷ ۰۲:۴۲:۲۴