پویش ۷ سالگی با هدف تشویق کودکان به نماز خواندن برگزار
می‌شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پویش ۷ سالگی با هدف تشویق کودکان به نماز خواندن برگزار
می‌شود
به گزارش خبرنگار سایت احکام، یوسف بالو دبیر اجرایی پویش ۷ سالگی و رئیس فرهنگسرای اخلاق با اشاره به اینکه آگاهی‌های دینی درست و متناسب با سن کودکان، نقش مهمی در سرنوشت و آینده آنها ایفا می‌کند، فراگیری قرائت و اذکار نماز به طور صحیح توسط کودکان، آشنا کردن آنها با آداب نماز و تشویق به تمرین نماز و انس بیشتر کودکان با فضای معنوی مساجد و تکوین شخصیت معنوی آنها را از اهداف پویش هفت سالگی بر شمرد.
به گفته وی، نحوه تشویق کودکان به یادگیری فریضه نماز و پاسخگویی به سوالات والدین مبنی بر اینکه از چه سنی، کودکان را به فراگیری نماز تشویق کنند و یا اینکه کودک را چگونه به نماز خواندن ترغیب کنند و تبیین راهکارهای تربیتی نماز خواندن کودکان از دیگر اهدافی است که در فرآیند اجرای «پویش ۷ سالگی» به آنها توجه شده است که ۱۶ کلیپ آموزشی برای والدین و چهارده استوری موشن در این خصوص در طول ماه مبارک رمضان در صفحه مجازی «امیدهای فردا» بارگذاری می‌شود.
بالو در تشریح روش‌های شرکت کودکان به «پویش هفت سالگی» گفت: با همراهی و راهنمایی والدین در طول ماه مبارک رمضان، کودکان ۷ ساله (دختر یا پسر) می‌توانند با حضور در مساجد منتخب مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ضمن قرائت نماز نزد ائمه جماعت، ویدئوی یک دقیقه‌ای توسط والدین کودکان تهیه و آن را در صفحه مجازی خود با هشتگ #پویش_ هفت_ سالگی بارگذاری و صفحه مجازی «امیدهای فردا» omidhayefarda@ را منشن کنند.
رئیس فرهنگسرای اخلاق ادامه داد: علاوه بر آن، والدین همچنین می‌توانند ویدئویی از نماز خوانی کودک ۷ ساله خود، در مکانی که شرایط ضبط آن فراهم است، تهیه و ضمن انتشار در فضای مجازی، صفحه «امیدهای فردا» را منشن کرده و در پویش شرکت کنند.
دبیر اجرایی «پویش ۷ سالگی»، شرط شرکت دادن کودکان در قرعه کشی جوایز را داشتن پسند مردمی حداقل ۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: در صورتیکه والدین کودکان، فاقد صفحه مجازی هستند، می‌توانند ویدئوی نماز خوانی کودک ۷ ساله خود را به دبیرخانه پویش ارسال، تا در صفحه مجازی «امیدهای فردا» انتشار یابد.
وی جوایز «پویش هفت سالگی» را ۱۰ دستگاه دوچرخه اعلام کرد که در پایان ماه مبارک رمضان از بین ویدئوهای نمازخوانی کودکان که در فضای مجازی منتشر و حداقل پسند مردمی را داشته باشند به قید قرعه انتخاب می‌شوند.
رئیس فرهنگسرای اخلاق، ضمن قدردانی از مشارکت مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه و فرهنگسراهای شهر تهران که در این پویش مشارکت دارند، تقاضا کرد والدین به همراه فرزندان ۷ ساله خود با حضور در مساجد منتخب مناطق ۲۲ گانه، کودکان خود را ترغیب به قرائت نماز در فضای معنوی مسجد در حضور امام جماعت نمایند.
به گفته بالو آئین اختتامیه و اهدای جوایز برندگان، بعد از عید فطر در یکی از فرهنگسراهای محوری تهران با حضور مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رؤسای فرهنگسراها و خانواده برگزیدگان برگزار می‌شود.
دبیرخانه «پویش هفت سالگی» در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، شماره ۲۴ فعالیت می‌کند و شماره ۳۳۳۵۳۶۰۰ آماده پاسخگویی به سوالات علاقمندان به شرکت در پویش است. امیدوارم از خبر پویش ۷ سالگی با هدف تشویق کودکان به نماز خواندن برگزار
می‌شود
راضی بوده باشید.

پویش ۷ سالگی با هدف تشویق کودکان به نماز خواندن برگزار
می‌شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۰۴-۱۴ ۰۲:۴۱:۱۷