پوتین ممنوعیت معاملات با شرکت های غیر دوست خارجی را تمدید
کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پوتین ممنوعیت معاملات با شرکت های غیر دوست خارجی را تمدید
کرد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه ممنوعیت انجام معاملات اقتصادی با شرکت‌های خارجی کشورهای غیردوست، بانک‌ها و برخی دیگر از اشخاص حقوقی کشورهای غیردوست را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کرد.
این فرمان اجرایی پیشتر و نخستین بار در مردادماه امسال در خصوص اعمال تدابیر ویژه در حوزه‌های مالی و سوخت و انرژی با توجه به اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی و سازمان‌های بین المللی صادر شده بود. این محدودیت‌ها در ابتدا تا ۳۱ دسامبر سال جاری اعمال می‌شد و اکنون همانطور که در این گزارش آمده است تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شده است.
این ممنوعیت در مورد هرگونه معامله‌ای خواهد بود که در آن ساختار مالکیت شرکت‌های روسی، سرمایه اصلی آنها و رویه غالب اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری را تغییر دهد، در عین حال رئیس‌جمهور روسیه می‌تواند هرگونه معامله تحت محدودیت‌های اعمال شده را با قطعنامه‌ای خاص مجاز کند.
پیشتر نیز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فرمانی را مبنی بر اقدامات تلافی‌جویانه اقتصادی بر ضد اقدامات غیردوستانه برخی از کشورهای خارجی امضا کرده بود. فرمان مذکور انجام هرگونه معاملات و تعهدات با اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی که مشمول تحریم‌های متقابل روسیه هستند و همچنین صادرات مواد خام و محصولات از این کشور به نفع این افراد را ممنوع می‌کند.
رئیس جمهور روسیه پیشتر نیز فرمانی را امضا کرده بود که کشورهای غیر دوست برای پرداخت گازبها به مسکو، باید آن را به واحد پول ملی این کشور یعنی روبل بپردازند.
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین، تحریم‌های جدیدی را بر ضد مسکو اعمال کردند. بنابراین، ذخایر روسیه در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار مسدود شد. همچنین درخواست‌ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه نیز افزایش یافته است.مسکو نیز به تلافی اقدامات خصمانه و تحریم‌های غرب، دست به اقدامات تلافی‌جویانه زده است. امیدوارم از خبر پوتین ممنوعیت معاملات با شرکت های غیر دوست خارجی را تمدید
کرد
راضی بوده باشید.

پوتین ممنوعیت معاملات با شرکت های غیر دوست خارجی را تمدید
کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۶ ۰۲:۳۷:۳۱