پوتین، میزبان علی اف و پاشینیان در مسکو می شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پوتین، میزبان علی اف و پاشینیان در مسکو می شود به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، قرار است به زودی رؤسای جمهور ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کنند، با این حال کرملین از ذکر تاریخ دقیق دیدار رؤسای جمهور سه کشور خودداری کرد.
در همین ارتباط نیز «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفت: «ما به زودی و به طور مستقل تاریخ دیدار رؤسای جمهور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را که به مسکو دعوت شده اند، اعلام خواهیم کرد.»
به گفته برخی منابع در باکو و ایروان، این نشست ممکن است هفته آینده برگزار شود.
همچنین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که پوتین از رهبران آذربایجان و ارمنستان برای یک نشست سه جانبه جدید دعوت کرده است تا در مورد کل طیف موضوعات سه جانبه و دوجانبه گفتگو کنند.
مذاکرات سه جانبه قبلی پوتین، علی اف و پاشینیان در نوامبر ۲۰۲۱ در سوچی انجام شده بود.
دور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم سایت احکام ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.
به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود. با این حال، درگیری‌های جسته و گریخته میان طرفین همچنان ادامه دارد.
پیش از این نیز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرده بود که سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان شخصاً در حل مسئله قره باغ درگیر هستند. وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: این یک کار یک روزه نیست و سران ۳ کشور شخصاً درگیر آن هستند؛ همچنین ارتش ما که بخشی از نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ به شمار می‌رود (هم درگیر این موضوع است). «سرگئی لاوروف» افزود: ارمنستان متحد ماست. امیدوارم از خبر پوتین، میزبان علی اف و پاشینیان در مسکو می شود راضی بوده باشید.

پوتین، میزبان علی اف و پاشینیان در مسکو می شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۵ ۰۲:۳۸:۱۲