پنتاگون: اوکراین با موشکهای هیمارس قادر به هدف قراردادن
کریمه است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پنتاگون: اوکراین با موشکهای هیمارس قادر به هدف قراردادن
کریمه است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، «لورا کوپر» معاون وزیر دفاع آمریکا گفت واشنگتن معتقد است که موشک اندازهای هیمارس که به اوکراین منتقل شده به این کشور اجازه می‌دهد بخش اغلب اهداف روسیه از جمله کریمه را مورد هدف قرار دهند.
بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود که پنتاگون نیازی به تجهیز اوکراین به موشک‌های راهبردی با برد ۳۰۰ کیلومتر و همچنین موشک‌های هدایت شونده با برد ۸۰ کیلومتر نمی بیند.
کوپر گفت: طبق تخمین‌های ما با کمک موشک اندازهای هیمارس می‌توانند بر بخش بیشتر اهداف در نبرد فائق آیند.
این مقام آمریکایی ادامه داد: معتقدیم که آنها قادر هستند بخش بیشتر اهداف از جمله شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهند.
این در حالی است که کاخ سفید روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن» (رئیس جمهور آمریکا) در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین رایزنی کرد.
بر اساس اعلام این رسانه، در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است: بایدن به زلنسکی گفت که واشنگتن ۶۲۵ میلیون دلار کمک جدید از جمله برای موشک‌های هیمارس ارائه خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا به رئیس جمهور اوکراین گفت که ایالات متحده هرگز الحاق مناطق اوکراین به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.
در همین ارتباط، کاخ سفید جمعه ۱۸ شهریور ماه اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده تا بیش از ۹ میلیارد دلار برای کمک‌های بیشتر به اوکراین اختصاص دهد.
«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این کمک‌ها در ۲ بخش ۴.۵ میلیارد دلاری برای تقویت توانایی‌ها و تجهیزات دفاعی و بخش دیگر برای تقویت توان اقتصادی اوکراین پرداخت می‌شود. امیدوارم از خبر پنتاگون: اوکراین با موشکهای هیمارس قادر به هدف قراردادن
کریمه است
راضی بوده باشید.

پنتاگون: اوکراین با موشکهای هیمارس قادر به هدف قراردادن
کریمه است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۵ ۰۲:۴۷:۰۴