پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران بسیار مهم و موثر
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران بسیار مهم و موثر
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام، احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دو جلسه بسیار خوب با شهرداران شورای شهر و همچنین با ۲۸ فرماندار شهرستان‌های استان اصفهان به تفکیک برگزار کردیم و همه فرمانداران راجع به مسائل و مشکلات، اقدامات و همچنین نیازمندی‌های خود صحبت کردند.
وی افزود: در موضوع شهرداری‌ها چند موضوع مدنظر بود که در خصوص آنها بحث و گفت‌وگو شد، یکی از آنها موضوع قطار سریع السیرتهران-قم- اصفهان است که البته وزارت راه متولی این کار هست و این یک کار بسیار مهمی است و مصوبات آن مربوط به گذشته است و باید در این رابطه اقدام جدی صورت بگیرد و این پروژه منابع مالی زیادی نیاز دارد و دولت هم به دنبال تأمین منابع آن است.
وحیدی تصریح کرد: بخشی از ۴ میلیارد یوان تأمین اعتبارشده و مقدار دیگر باید در شورای اقتصاد مورد تصویب قرار بگیرد، این‌یک پروژه بسیار بزرگی است که به لحاظ فناوری سطح بالایی دارد و اهمیت آن در آینده بسیار مهم خواهد بود و در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم منابع تکمیلی هم در شورای اقتصاد موردتوجه قرار بگیرد و فاینانس تأیید شود و این کار باقدرت به جلو برود و تا چند سال آینده شاهد تحقق پروژه مهم در کشور باشیم.
وزیر کشور خصوص تعیین تکلیف سهمیه آلایندگی گفت: آلایندگی و عوارض آن بر اساس قانون باید درصدی توسط کسانی که این آلایندگی را ایجاد می‌کنند به شهرداری‌ها پرداخت شود و این در شهرداری‌ها صرف بهسازی شهر شود و بر اساس گزارش‌ها در سال‌هایی این عوارض برای اصفهان تأمین و دو سال است که تأمین نشده که باید انجام شود.
وی بیان کرد: باید ازنظر تشخیص نقاط آلایندگی و میزان تأثیر آن توسط محیط‌زیست به‌دقت مشخص و سازمان امور مالیاتی که متولی توزیع منابع مربوطه است اقدام کنند، محیط‌زیست باید سهم کسانی که این آلایندگی را ایجاد می‌کنند را تعیین و به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.
وحیدی در خصوص مصوبات این سفر گفت: وظیفه اصلی ما پیگیری حل مشکلات شهرستان‌هاست، خوشبختانه استاندار اصفهان به شهرستان‌ها رفته و با برنامه‌ریزی صحیح موضوعات را کنترل کرده است البته ما در بعضی از شهرستان عقب‌ماندگی تاریخی داریم که باید به‌طورجدی به آن توجه شود، مسائلی مانند زیرساخت در موضوع حمل‌ونقل و بهبود جاده‌ها با مشکل روبروست.
وزیر کشور افزود: مشکل عمومی و قالب اصفهان، آب و تنش آبی است و بنا به‌تناسب شهرهایی که تحت تأثیر مشکلات آبی هستند قبلاً تصمیمات خوبی گرفته‌شده است و انشاالله بتوانیم منابع را در حد مقتضی تأیید و دنبال کنیم و تصمیمات گرفته اجرایی شود. امیدوارم از خبر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران بسیار مهم و موثر
است
راضی بوده باشید.

پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران بسیار مهم و موثر
است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۰ ۰۲:۳۹:۱۷