پرداخت غرامت و بیمه محصولات کشاورزی تا پایان آبان ماه در
لرستان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پرداخت غرامت و بیمه محصولات کشاورزی تا پایان آبان ماه در
لرستان
سید عماد شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار سایت احکام با تاکید بر اینکه الگوی کشت، یک سند ملی، فرا دستگاهی و فرا قوه‌ای است، اظهار داشت: در این راستا با حکم وزیر کشور، استاندار لرستان رئیس ستاد الگوی کشت در استان هستند.
تهیه بسته حمایتی برای اجرای طرح الگوی کشت
وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی نیز دبیر این ستاد در استان است، عنوان کرد: در این راستا نیاز است که همه دستگاه‌ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، امور آب، ستاد اجرایی فرمان امام و… ما را کمک کنند تا بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: بسته حمایتی که در قالب این طرح پیش بینی شده، امسال برای گندم آبی در نظر گرفته شده است.
شاهرخی، گفت: در این راستا توصیه‌های کارشناسی، بیمه محصولات، اختصاص ۵۰ درصد از کود شیمیایی مورد نیاز و… پیش بینی شده است.
وی در ادامه بر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان استان تاکید کرد و گفت: سال قبل خسارت بالایی به حوزه کشاورزی استان را شاهد بودیم و در این راستا از همه کشاورزان عزیز استان درخواست داریم که نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند و کشت‌های خود را حتماً تحت پوشش بیمه قرار دهند.
پرداخت غرامت و بیمه محصولات کشاورزی تا پایان آبان ماه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: امسال که متأسفانه هنوز پرداخت این بیمه را نداشته‌ایم، پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
شاهرخی با تاکید بر اینکه ما اولین استانی بودیم که کارهای کارشناسی را در این رابطه انجام و به تهران ارسال کردیم، گفت: در تهران توجیه این است که امسال در این رابطه از سیستم ماهواره‌ای برای تشخیص درصد خسارت در مزرعه استفاده کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه هفته قبل نیز کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در لرستان حضور پیدا کردند، گفت: همچنین به صورت مجدد این کارشناسان از سه شهرستان استان بازدید کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: در این راستا قول داده‌اند که تا پایان آبان ماه این غرامت و بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.
شاهرخی، گفت: امیدواریم این امر تحقق پیدا کند تا کشاورزان برای فصل کاشت نقدینگی در اختیار داشته باشند. امیدوارم از خبر پرداخت غرامت و بیمه محصولات کشاورزی تا پایان آبان ماه در
لرستان
راضی بوده باشید.

پرداخت غرامت و بیمه محصولات کشاورزی تا پایان آبان ماه در
لرستان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۹ ۰۲:۴۵:۱۱