پرتاب نارنجک به سمت گروهی از نظامیان صهیونیستی در
جنین

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پرتاب نارنجک به سمت گروهی از نظامیان صهیونیستی در
جنین
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند فلسطینی که سوار بر موتورسیکلت بودند، به سمت گروهی از نظامیان اسرائیلی در ایست بازرسی جلمه در نزدیکی جنین نارنجک پرتاب کرده و از محل متواری شدند.
منبع مذکور در عین حال مدعی شد که این حمله تلفات جانی در پی نداشته است.
همزمان، منابع عبری زبان اعلام کردند که در جریان درگیری‌های شامگاه شنبه شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی با فلسطینیان در محله باب الزاویه در شهر الخلیل، یک صهیونیست از ناحیه سر هدف پرتاب سنگ قرار گرفته و زخمی شده است.
پیشتر اعلام شده بود که عصر شنبه شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان این رژیم به شهر الخلیل در کرانه باختری، یورش برده و اقدام به ضرب و شتم فلسطینی‌ها و آسیب زدن به اموال و دارایی‌های آنها کردند.
بنابر این گزارش، «ایتمار بن گویر» رئیس حزب قدرت یهودی که در انتخابات اخیر به همراه نتانیاهو پیروز شد، این یورش‌ها را هدایت می‌کند.
همچنین منابع محلی از زخمی شدن چندین فلسطینی در این یورش‌ها خبر داده و اعلام کردند که نظامیان صهیونیست از فلسطینی‌ها خواسته که مغازه‌های خود را تعطیل کنند.
در واکنش به این حملات جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به الخلیل را محکوم کرده اند.
جنبش حماس تاکید کرد: تجاوزات ظالمانه و اقدامات باندهای صهیونیستی نمایانگر خوی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است که با مقاومت و پایداری بیشتر فلسطینی‌ها پاسخ داده می‌شود.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم ادامه مقاومت مردمی از ملت فلسطین، گفت: اقدام تروریستی و تجاوزات شهرک نشینان علیه منازل فلسطینی‌ها در شهر الخلیل، جنایتی است که نباید در قبال آن سکوت کرد.
عملیات‌های مقاومت فلسطینیان در کرانه باختری هر لحظه رو به افزایش است و پیشتر «اور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که بیشترین چیزی که سرویس‌های امنیتی اسرائیلی را نگران کرده، تبدیل شدن نابلس به جنین دوم است.
اگرچه رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان سعی دارند اوضاع امنیتی کرانه باختری را کنترل کنند، اما تنش بین فلسطینی‌ها و اشغالگران قدس روز به روز شدت می‌گیرد، تا جایی که مقامات صهیونیستی و آمریکایی نسبت به شروع انتفاضه جدید در این منطقه هشدار می‌دهند. سازمان امنیتی «شاباک» خواستار تشدید تدابیر امنیتی در شمال کرانه باختری شده و هشدار داده که کرانه باختری در حال خارج شدن از کنترل است و توصیه کرده که ارتش و سرویس‌های امنیتی تل‌آویو تدابیر امنیتی را پیش از اینکه اوضاع از کنترل خارج شود، تشدید کنند.
رسانه‌های اسرائیلی هم بارها تصاویری از صدها فلسطینی که با سنگ و گلوله به نیروهای اسرائیلی حمله می‌کنند، منتشر کرده و گفته‌اند که مبارزات دیگر متعلق به جنین یا نابلس نیست، بلکه این تصاویر از هر شهر و روستایی و حتی از توابع شهر قدس اشغالی هم دیده شده است. با این وجود دامنه فعالیت فلسطینی‌ها به سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی کشیده شده است و مقامات اسرائیلی از انفجار اوضاع امنیتی بسیار نگران هستند. امیدوارم از خبر پرتاب نارنجک به سمت گروهی از نظامیان صهیونیستی در
جنین
راضی بوده باشید.

پرتاب نارنجک به سمت گروهی از نظامیان صهیونیستی در
جنین  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۰ ۰۲:۳۹:۳۳