پایان ۱۵ سال تعطیلی تنها شهربازی شهر معدنی بافق

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر پایان ۱۵ سال تعطیلی تنها شهربازی شهر معدنی بافق به گزارش خبرنگار سایت احکام، بازدید از دو پروژه ورزشی شامل استخر سرپوشیده کوثر و دهکده توریستی ورزشی در شهرک آهنشهر بافق در صدر برنامه‌های تور یک روزه خبرنگاران بود.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق در این بازید با اشاره به اینکه احداث و بازسازی استخر سرپوشیده کوثر از تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شد، اظهار داشت: تمامی سیستم این استخر هوشمند است و از فضاهای سونا، حکوزی، مه پاش سرد، سالن ماساژ، استخر بهره‌مند است.
علی منصوریان بیان کرد: این استخر در فضایی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده و برای بازسازی آن ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی عنوان کرد: ظرفیت هر سانس این استخر ۱۲۰ نفر است و قادر به ارائه خدمت به تمامی مردم شهرستان بافق است.
دهکده توریستی ورزشی آهنشهر نیز از دیگر پروژه های بازدید شده توسط خبرنگاران بود.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق در این بازدید اظهار داشت: این مجموعه در فضایی به وسعت ۵۰ هکتار احداث می شود و بر اساس برآوردهای انجام شده، این مجموعه ظرف مدت پنج سال احداث خواهد شد.
علی منصوریان در مورد ظرفیت‌های ورزشی شهرستان بافق و باشگاه سنگ آهن بافق بیان کرد: این باشگاه در حال حاضر در ۲۱ رشته ورزشی از جمله هندبال، تیراندازی، والیبال ساحلی، فوتبال و … فعالیت می کند.
وی تاکید کرد: باشگاه سنگ آهن بافق در لیگ برتر بسیاری از رشته های ورزشی نماینده دارد و در برخی رشته ها از جمله هندبال افتخارات بسیاری کسب کرده است.
بازدید از شهربازی آهنشهر از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

مهدی دهستانی، مدیر طرح بازسازی شهربازی آهنشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهربازی سنگ آهن بیش از ۱۵ سال بلااستفاده بوده و اکنون در مدار بازسازی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه وسایل این شهربازی از استاندارد خارج شده است، گفت: جمع آوری تمامی وسایل بازی و خریداری و نصب وسایل جدید و استاندارد، در برنامه است و تلاش می کنیم وسایل مدرن و به‌روز و متناسب با اقلیم بافق در این شهربازی نصب شود.
دهستانی با اشاره به وسعت ۹ هکتاری این شهربازی بیان کرد: فاز یک عملیات بهسازی و بازسازی این پارک، نصب و راه اندازی وسایل حرکتی و مهارتی است که تا پایان تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود.
بازدید از عملیات اکتشاف و بهره‌برداری آنومالی ۸ ناریگان مجتمع شهید احمدی روشن یکی دیگر از برنامه های تور رسانه ای خبرنگاران بود.

معاون معدنی و قائم مقام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مجتمع بر اساس قراردادی بین شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکتی به عنوان نماینده سازمان انرژی اتمی در محدوده ای به وسعت ۴۰ کیلومتر مربع، عملیات اکتشاف سنگ آهن را آغاز کرده است.
محمدحسین مرادیان با بیان اینکه این قرارداد سال گذشته منعقد شده است، گفت: در چند ماه گذشته پنج اندیس در این محدوده شناسایی شد که میزان ذخائر در هر یک از آنها متغیر است اما بر اساس برآورد کلی، ذخیره آنومالی ۸ ناریگان، ۱۵ میلیون تن است.
وی، مدت زمان اکتشاف تکمیلی این محدوده معدنی را ۱۸ ماه اعلام کرد.
بازدید از تفرجگاه وحشی بافقی، بخش دیگر این سفر رسانه ای بود.
تفرجگاه وحشی بافقی در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر بافق و در مسیر جاده بافق به بهاباد قرار گرفته و با توجه به مکان مناسب از نظر آب و هوایی و چشم انداز و ارتفاع مناسب، می تواند فضایی مناسب برای شهروندان بافق باشد.
این تفرجگاه در فضایی به وسعت ۵۰ هکتار ایجاد شده و هم اکنون مراحل اجرایی خود را طی می کند.
پروژه پرعیار سازی سنگ‌های دپو شده از استخراج و اکتشاف معدن چغارت هم از بخش‌های مهم این سفر رسانه ای بود.
مدیر این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برآورد اولیه سنگ‌های دپو شده در این منطقه ۳۵ میلیون تن است که این حجم دارای ۱۲ درصد سنگ آهن است.
جلیل فرزاد بیان کرد: هدف ما جداسازی سنگ آهن از حداقل ۹۰ درصد این باطله ها و سنگ های دپو شده است و بخشی از تجهیزات این پروژه نیز در محل مستقر شده است.
نیروگاه گازی ۲۷ مگاواتی چغارت مقصد بعدی خبرنگاران در این سفر یک روزه بود.

کارشناس برق نیروگاه گازی ۲۵ مگاواتی چغارت با بیان اینکه این نیروگاه با هدف تامین ۲۵ مگاوات برق پایدار برای تامین توان مصرفی کارخانه گندله سازی احداث شده است، اظهار داشت: برای احداث این نیروگاه ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
امیرعلی حق شناس بیان کرد: عملیات احداث این پروژه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و بر اساس برنامه زمان بندی شده، تا دهم تیر امسال به بهره برداری می رسد.
اتوبوس خبرنگاران در مقصد بعدی یعنی کارخانه گندله سازی سه‌چاهون توقف کرد تا معاون تولید سنگ آهن مرکزی بافق، خبرنگاران را در جریان این پروژه قرار دهد.
امیر معینی اظهار داشت: با توجه به فعال نشدن واحد آگلومره، ۳۰۰ هزار تن نرمه در کنار کارخانه انبار شده بود که در مواردی خام فروشی نیز انجام می شد بر این اساس طرحی برای استفاده از این ظرفیت با استفاده از امکانات موجود کارخانه برای تولید گندله ایجاد شد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر در هر ساعت ۳۵ تن نرمه گندله در این واحد تولید می شود که دوباره به مدار تولید گندله باز می گردد که این اتفاق، ارزش افزوده بیشتری نسبت به خام فروشی دارد و از آلودگی های زیست محیطی نیز جلوگیری می کند.

خبرنگاران در ادامه بازدید خود از مراحل احداث کارخانه آهن اسفنجی بافق بازدید کردند.
محمد رنجبر، مدیر اجرای طرح این کارخانه اظهار داشت: کارخانه آهن اسفنجی بافق ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تن آهن اسفنجی در سال را دارد که کلنگ آن به تازگی زده شده و ظرف ۳۶ ماه آینده بهره برداری خواهد شد.
وی عنوان کرد: برای این طرح ۲۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شده و پیش‌بینی می شود تا پایان امسال شاهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی این واحد بزرگ باشیم.
رنجبر ادامه داد: مصرف آب و انرژی در این واحد با بهره برداری از تکنولوژی‌های روز در مقایسه با سایر واحدهای مشابه بسیار کاهش خواهد یافت و تامین آب نیز از طریق پساب شهر بافق صورت می گیرد.
رنجبر، ظرفیت اشتغالزایی این طرح را حدود ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: پس از بهره برداری برای ۳۲۰ نفر به طور مستقیم و برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
معدن آریز موسوم به آنومالی D۱۹ مقصد نهایی خبرنگاران در این تور رسانه ای یک روزه بود.

خبرنگاران پس از بازدید از معدن در جلسه خبری محمدرضا کاظم پور، مدیرعامل این معدن شرکت کردند.
کاظم پور به بیان مشخصات فنی این معدن پرداخت و اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم مردم منطقه مباحث زیست محیطی بوده که در این زمینه مجوزهای لازم اخذ شده و ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در صورتی که آب مورد نیاز تامین شود، درختکاری در منطقه نیز انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه فعالیت معدنی در حال حاضر در بخش جنوبی معدن فعال است، عنوان کرد: برآورد اولیه سنگ آهن آنومالی D۱۹ بین ۱۰۰ تا ۲۴۰ میلیون تن سنگ آهن با عیار ۴۰ درصد است. امیدوارم از خبر پایان ۱۵ سال تعطیلی تنها شهربازی شهر معدنی بافق راضی بوده باشید.

پایان ۱۵ سال تعطیلی تنها شهربازی شهر معدنی بافق  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۶-۱۰ ۰۲:۳۹:۱۸