ویلایی سازی نهضت ملی مسکن قم در اراضی طایقان، اسلام آباد و
پرنیان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ویلایی سازی نهضت ملی مسکن قم در اراضی طایقان، اسلام آباد و
پرنیان
به گزارش سوالات شرعی و احکام، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: در حوزه راه در محور قم- نیزار و محور پردیسان- ورجان دو پروژه بزرگ راهسازی وجود دارد که با سرعت و پیشرفت مناسب در حال ساخت هستند و با تزریق اعتبارات مورد نیاز این روند شتاب می‌گیرد.
وی افزود: در حوزه مسکن، ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در تعهد استان است که تاکنون حدود نیمی از متقاضیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی جانمایی شدند و بخشی دیگر از این تعداد در اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات صاحب خانه‌های ویلایی می‌شوند و باقی مانده این سهم در بخش خودمالکین و شهرهای دیگر استان خواهد بود.
زنجیرانی گفت: از مجموع ۲۶ هزار متقاضی که ۸۰ میلیون تومان آورده خود را تکمیل کرده اند، تاکنون ۱۸ هزار متقاضی متصل شدند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاشیم تا پایان خردادماه تمامی این افراد به پیمانکاران متصل و بعد از آن پیامک آورده سوم برای ایشان ارسال شود.
وی در خصوص متقاضیانی که آورده خود را در موعد مقرر تکمیل نکرده‌اند و متقاضیانی که تأیید نهایی هستند اما تاکنون پیامک واریز برایشان ارسال نشده است، توضیح داد: این متقاضیان در اراضی طایقان، اسلام آباد قنوات و شهرک جدید پرنیان جانمایی خواهند شد.
به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم به زودی بخشی از متقاضیان به پروژه‌های ویلایی ساز در اراضی اسلام آباد قنوات و طایقان و … متصل خواهند شد و پس از آن روند عملیات آماده سازی و ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار توسط بنیاد مسکن آغاز شود.
وی خاطرنشان کرد: کلانشهرها از جمله شهر قم با توجه به سیاست گذاری اسناد بالادستی مبنی بر رویکرد تمرکز زدایی، نیازمند شهرک جدید هستند.
وی ادامه داد: مطالعات ایجاد شهرک جدید پرنیان در جاده قم- نیزار در گذشته انجام شده است و امیدواریم با تأمین زیرساخت‌های شغلی و حمل و نقلی، در آینده نزدیک روند ساخت و تأسیس یک شهرک جدید تمام عیار برای همشهریان قمی فراهم شود. امیدوارم از خبر ویلایی سازی نهضت ملی مسکن قم در اراضی طایقان، اسلام آباد و
پرنیان
راضی بوده باشید.

ویلایی سازی نهضت ملی مسکن قم در اراضی طایقان، اسلام آباد و
پرنیان  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۴۵:۴۸