وعده فرمانده جدید ارتش پاکستان در مرز کشمیر

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر وعده فرمانده جدید ارتش پاکستان در مرز کشمیر به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، رئیس جدید ارتش پاکستان هنگام بازدید از خط کنترل (LoC) که منطقه مورد مناقشه کشمیر را تقسیم می‌کند، گفت که ارتش آماده دفاع از کشور در صورت حمله است. «سپهبد عاصم منیر»، فرمانده جدید ارتش پاکستان در این بازدید گفت: «اجازه دهید کاملاً واضح بگویم، نیروهای مسلح پاکستان همیشه آماده هستند که نه تنها از هر وجب از سرزمین مادری خود دفاع کنند، بلکه در صورت تحمیل جنگ به ما، نبرد را به دشمن برگردانند». او گفت: «دولت هند هرگز نمی‌تواند به طرح‌های پلید خود دست یابد.»
وزارت خارجه هند هنوز به این اظهارنظر فرمانده ارتش پاکستان واکنشی نشان نداده است. منیر چند روز پس از اینکه مسئولیت ارتش قدرتمند پاکستان را بر عهده گرفت، به مرز کشمیر رفته است.
هر دو قدرت هسته‌ای جنوب آسیا مدعی تمام منطقه کشمیر هستند اما فقط بخش‌هایی از آن را اداره می‌کنند. آنها دو جنگ از سه جنگ خود را بر سر این منطقه از هیمالیا انجام داده اند. هر دو طرف نیز اغلب یکدیگر را به نقض آتش بس سال ۲۰۰۳ با گلوله باران و شلیک در سراسر خط کنترل و مرزی ۷۴۰ کیلومتری (۴۶۰ مایلی) که کشمیر را به دو قسمت تقسیم می‌کند، متهم می‌کنند.
به گفته تحلیلگران، ژنرال‌های پاکستانی نفوذ زیادی بر مسائل امنیتی و امور خارجی دارند. «مایکل کوگلمن»، متخصص آسیای جنوبی در توییتی نوشت: «لفاظی تند فرمانده جدید ارتش پاکستان در مورد هند قابل پیش‌بینی بود، زیرا رئیس جدید می‌خواهد لحنی قوی داشته باشد.»
در پاکستان ارتش دارای سهام عمده‌ای در اقتصاد است و تأثیر قابل توجهی در تصمیم گیری در مورد سیاست این کشور آسیای جنوبی و امور خارجی و امنیت ملی دارد. هیچ نخست وزیری تا به حال دوران تصدی خود را کامل نکرده است. امیدوارم از خبر وعده فرمانده جدید ارتش پاکستان در مرز کشمیر راضی بوده باشید.

وعده فرمانده جدید ارتش پاکستان در مرز کشمیر  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۴ ۰۲:۳۶:۵۳