وظیفه آحاد ملت زنده نگه داشتن یاد شهدا است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر وظیفه آحاد ملت زنده نگه داشتن یاد شهدا است به گزارش خبرنگار سایت احکام، امیر سرتیپ دوم فولادی شامگاه دوشنبه در اجلاسیه ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد اظهار داشت: گفت: به استقبال شهادت رفتن برای ماندگاری دین خدا، خلعت زیبایی است که افتخار آن نصیب شهدا شده است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش بیان داشت: امروز اقتدار نظام اسلامی ایران بی شک مرهون جانفشانی شهدای از جان گذشته است که امروز نیز اقتدا به رفتار و منش آنان راه برون رفت از معضلات و مشکلات است.
وی تاکید کرد: دشمنان تلاش می‌کنند یاد و خاطره شهدا به بوته فراموشی سپرده شود که وظیفه آحاد ملت است تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند.
امیر فولادی عنوان داشت: برگزاری اجلاسیه شهدا اقدامی مهم و راهکاری متعالی برای بازخوانی ابعاد زندگی شهدا است.
راه و رسم زندگی تعالی بخش را باید از شهدا بیاموزیم
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ادامه داد: نقاط برجسته زندگی و چگونگی رفتار شهدا باید بازخوانی و در معرض دیدگان همه باشد و راه و رسم زندگی تعالی بخش را باید از شهدا بیاموزیم.
وی گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، ۵ یادواره برای ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم مختص شهدای ستاد آجا، نیروی هوایی، نیروی زمینی، پدافند هوایی ارتش و نیروی دریایی برگزار شد.
امیر فولادی ابراز داشت: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار خانواده شهدا، نامگذاری معابر به نام شهدا و نصب تمثال آنان در برخی معابر، مطالعه بر روی وصیتنامه شهدا و روایتگری در مدارس استان قم با محوریت سبک زندگی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط ارتش بوده است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تاکید کرد: بردن نام شهدا و ادامه راه شهیدان افتخار است و باید تلاش کنیم تا از ویژگی‌های برجسته شهدا عقب نماندیم.
وی گفت: باور داریم شهدا در زمان حیات با جسم خود از ارزش‌ها دفاع کردند و امروز نیز یاد شهدا می‌تواند جامعه را در برابر توطئه دشمنان بیمه کند که برگزاری اجلاسیه و کنگره‌های شهدا فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان باشد.
امیر فولادی اضافه کرد: باید قدردان خانواده‌های معظم شهدا باشیم و درس‌ها و پیام‌های شهدا را فراموش نکنیم و در مسیر و راه آنان جانانه حرکت کنیم. امیدوارم از خبر وظیفه آحاد ملت زنده نگه داشتن یاد شهدا است راضی بوده باشید.

وظیفه آحاد ملت زنده نگه داشتن یاد شهدا است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۸ ۰۲:۳۸:۲۹