وزرای خارجه روسیه و امارات دیدار کردند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر وزرای خارجه روسیه و امارات دیدار کردند به گزارش سوالات شرعی و احکام، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سفر به امارات متحده عربی با عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود دیدار کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر خارجه امارات در این دیدار بر شراکت راهبردی دو کشور در تمام زمینه ها و ضرورت تقویت آن تاکید کرد.
در همین راستا، وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که سفر لاوروف به ابوظبی در چارچوب تقویت همکاری و شراکت بین دو کشور و تضمین صلح و امنیت بین المللی انجام شده که طی آن دو طرف تقویت هماهنگی دوجانبه پیرامون موضوعات مهم بین المللی و در راس آن مسائل غرب آسیا و مشخصاً حل و فصل بحران یمن، لیبی، سوریه و نزاع فلسطینی ها و اسرائیلی ها را مورد بحث قرار خواهند داد.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه به نزدیک بودن دیدگاه های دو کشور در اغلب موضوعات بین المللی و منطقه ای اشاره شده است.
سفر لاوروف به امارات تا روز جمعه به طول خواهد انجامید و در این سفر سلسله دیدارهای دیپلماتیکی را در سطوح بالا انجام خواهد داد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به اردن و امارات سفر خواهد کرد.
زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی گفت: سفر وزیر خارجه روسیه به خاورمیانه امروز شروع می شود و او قصد دارد در این سفر به اردن و امارات برود.
این در حالی است که نشست سران عرب به تازگی در الجزایر برگزار شد و مقامات کشورهای عربی بر حل و فصل مسئله فلسطین و مسائل منطقه ای تاکید کردند. امیدوارم از خبر وزرای خارجه روسیه و امارات دیدار کردند راضی بوده باشید.

وزرای خارجه روسیه و امارات دیدار کردند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۴ ۰۲:۳۸:۴۴