ورزش با بازیابی حساسیت به انسولین در مغز از دیابت پیشگیری می
کند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ورزش با بازیابی حساسیت به انسولین در مغز از دیابت پیشگیری می
کند
به گزارش خبرنگار سایت احکام به نقل از مدیکال نیوز، ارتباط بین عدم حساسیت به انسولین مغز و دیابت به خوبی ثابت شده است، اما ماهیت دقیق این ارتباط هنوز در حال بررسی است.
هنگامی که مغز حساسیت خود را به انسولین از دست می‌دهد، گرسنگی بیشتر شده و اختلال در متابولیسم اتفاق می‌افتد.
کاهش حساسیت مغز به انسولین می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ شود.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک برنامه ورزشی ۸ هفته‌ای شامل ۱ ساعت ورزش ۳ بار در هفته می‌تواند حساسیت مغز به انسولین را در افراد چاق بازگرداند.
محققان دانشگاه توبینگن مونیخ آلمان، تأثیر ورزش بر حساسیت مغز به انسولین را بررسی کردند.
برای این مطالعه، ۲۱ شرکت کننده سالم با اضافه وزن و چاقی در یک برنامه تمرینی هوازی ۸ هفته‌ای تحت نظارت ثبت نام کردند.
گروه شامل ۱۴ مرد و ۷ زن با شاخص توده بدنی (BMI) بین ۲۷.۵ تا ۴۵.۵ کیلوگرم بر متر مربع بود. شرکت‌کنندگان سبک زندگی بی‌تحرکی داشتند و در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.
سه بار در هفته، شرکت کنندگان در جلسات تمرین استقامتی ۱ ساعته شرکت داشتند. هر جلسه شامل ترکیبی از دوچرخه سواری و پیاده روی بود تا افراد به حداکثر ۸۰ درصد اکسیژن دریافتی خود برسند.
محققان با استفاده از MRI عملکردی پس از تجویز اسپری بینی انسولین برای هر فرد، حساسیت مغز آنها به انسولین را در شروع مطالعه و پس از ۸ هفته ارزیابی کردند.
برنامه تمرینی باعث افزایش عملکرد انسولین در جسم مخطط مغز و تقویت ارتباطات عملکردی در هیپوکامپ به اندازه افراد بدون اضافه وزن یا چاقی شد.
محققان دریافتند که بهبود حساسیت به انسولین در مغز اثرات مثبتی بر متابولیسم شرکت‌کنندگان دارد و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. شرکت کنندگان همچنین میزان چربی احشایی خود را کاهش دادند که بیشتر برای سلامتی آنها مفید بود. امیدوارم از خبر ورزش با بازیابی حساسیت به انسولین در مغز از دیابت پیشگیری می
کند
راضی بوده باشید.

ورزش با بازیابی حساسیت به انسولین در مغز از دیابت پیشگیری می
کند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۳ ۰۲:۳۷:۱۵