واکنش سوریه به بیانیه اتحادیه اروپا درباره تسلیحات
شیمیایی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر واکنش سوریه به بیانیه اتحادیه اروپا درباره تسلیحات
شیمیایی
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه گفت که بیانیه صادره از سوی نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی پیرامون تسلیحات شیمیایی، تلاشی برای گمره کردن جامعه جهانی است و سوریه در تاریخ خود از چنین تسلیحاتی استفاده نکرده و نخواهد کرد.
بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای افزود: برخی از کشورهای غربی و نمایندگان اتحادیه اروپا همچنان به گمراه کردن جامعه جهانی در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط کشورهایی مانند روسیه و روسیه با هدف مخدوش کردن وجهه این دو کشور و سرپوش گذاشتن بر سوء استفاده آنها از چنین پرونده ای در خدمت اهداف استعماری خود، ادامه می دهند.
در ادامه این بیانیه آمده است: این سلاح ها در اروپا اختراع و توسط برخی از کشورهای اروپایی و ایالات متحده در بسیاری از نقاط جهان استفاده شد و نمایندگان اتحادیه اروپا نمی توانند پشت این دروغ ها پنهان شوند زیرا استفاده آنها از این سلاح ها به طور خاص و به طور کلی سلاح های هسته ای در نقاط مختلف جهان نشان دهنده جعل واقعیت هاست.
این بیانیه در پایان می افزاید: سوریه تاکید می کند که در تاریخ خود از چنین سلاح هایی استفاده نکرده و نخواهد کرد و کسانی که از آن در سوریه استفاده کردند گروه های تروریستی و سرویس های اطلاعاتی غرب بودند. سوریه همچنین تاکید می کند که از بکارگیری این سلاح ها در هر مکان و زمانی خودداری می کند. امیدوارم از خبر واکنش سوریه به بیانیه اتحادیه اروپا درباره تسلیحات
شیمیایی
راضی بوده باشید.

واکنش سوریه به بیانیه اتحادیه اروپا درباره تسلیحات
شیمیایی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۲ ۰۲:۳۷:۳۸