واکنش سخنگوی حماس به عملیات قهرمانانه فلسطینی ها در کریات
اربع

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر واکنش سخنگوی حماس به عملیات قهرمانانه فلسطینی ها در کریات
اربع
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس به عملیات قهرمانانه مبارزان فلسطینی در کریات اربع واکنش نشان داد.
در همین ارتباط نیز، قاسم گفت: «مقاومت در الخلیل به پاخواسته همچنان به جهاد ادامه می‌دهد تا اینکه سرتاسر کرانه باختری، اردوگاه‌ها و روستاهای آن به سنگری برای مقاومت و خیزش ملت فلسطین تبدیل شود.»
سخنگوی حماس همچنین افزود: «دشمن صهیونیستی گزینه‌ای جز شکست در برابر عزم و اراده ملت و مقاومت فلسطین پیش روی خود ندارد.»
از سوی دیگر، ساکنان اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه پس از عملیات قهرمانانه کریات اربع در الخلیل به خیابان‌ها آمده و به شادی و خوشحالی پرداختند.
این واکنش‌ها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که شامگاه شنبه منابع عبری زبان از وقوع عملیات تیراندازی در شهرک کریات اربع در شهر الخلیل کرانه باختری خبر دادند.
اگرچه در ابتدای این حادثه اعلام شد که مبارزان مقاومت به سمت خانه ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی در شهرک کریات اربع تیراندازی کردند، اما در ادامه برخی منابع اسرائیلی گفته‌اند که بر خلاف اخبار منتشر شده، تیراندازی به سمت خانه ایتمار بن غفیر یا هیچ منزل دیگری در داخل شهرک کریات اربع انجام نگرفته، بلکه هدف تیراندازی، نظامیان اسرائیلی مستقر در ورودی این شهرک بوده‌اند.
همچنین در ادامه این حادثه، شمار مجروحان عملیات کریات اربع افزایش یافت و سازمان ستاره سرخ داود اعلام کرد که شمار مجروحان عملیات تیراندازی در شهرک کریات اربع در الخلیل به ۶ نفر رسیده است.
منابع عبری زبان همچنین گفتند که مجری عملیات در درگیری مسلحانه با نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.
در ادامه نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی به سمت یک دستگاه آمبولانس در نزدیکی محل وقوع عملیات تیراندازی در شهر الخلیل آتش گشودند که در پی آن یک نیروی امدادگر هدف قرار گرفته و زخمی شده است.
از سوی دیگر منابع عبری زبان اعلام کردند که یکی از صهیونیست‌های مجروح در عملیات تیراندازی در شهرک کریات اربع در شهر الخلیل بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسیده است. گفته می‌شود که فرد به هلاکت رسیده یکی از صهیونیست‌های سرشناس و یک مسئول ارشد اسرائیلی در شهرک کریات اربع بوده است.
منابع عبری زبان گفته‌اند که یک مبارز مسلح فلسطینی به مدت ۵ دقیقه با نظامیان اسرائیلی وارد درگیری مسلحانه شده و موفق شده یک صهیونیست را به هلاکت رسانده و ۵ نفر دیگر را هم زخمی کند. منابع عبری زبان از شهادت مجری عملیات به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی خبر داده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از شهادت مجری عملیات تیراندازی در شهرک کریات اربع در الخلیل خبر داد. منابع عبری زبان اعلام کرده‌اند که احتمالاً مجریان این عملیات دو نفر بودند و ارتش اکنون به دنبال فرد دوم است. امیدوارم از خبر واکنش سخنگوی حماس به عملیات قهرمانانه فلسطینی ها در کریات
اربع
راضی بوده باشید.

واکنش سخنگوی حماس به عملیات قهرمانانه فلسطینی ها در کریات
اربع  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۳۰ ۰۲:۴۱:۴۶