واکنش حماس به ورود بن گویر به کابینه نتانیاهو

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر واکنش حماس به ورود بن گویر به کابینه نتانیاهو به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در ادامه واکنش‌ها به انتصاب بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت حماس این انتصاب را دلیل دیگری بر برجسته شدن نژادپرستی در تل آویو عنوان کرد.
در همین ارتباط نیز، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس انتصاب ایتمار بن گویر، صهیونیست تندرو به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه جدید رژیم صهیونیستی را دلیلی بر اصرار کابینه آینده تل آویو بر در پیش گرفتن سیاست‌های رادیکالی و نژادپرستانه علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین دانست.
حازم قاسم در این ارتباط اظهار داشت که تشدید جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پایداری، مقاومت و عملیات‌های بیشتر فلسطینیان را در پی خواهد داشت و موجب سرعت‌بخشیدن به انتفاضه برای بازداشتن این رژیم جنایتکار و سران تروریست آن خواهد شد.
صبح روز جمعه، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب لیکود و حزب موسوم به «قدرت یهودی» به رهبری «ایتمار بن گویر» در مورد انتصاب وی در وزارت امنیت داخلی به توافق رسیدند. براساس این گزارش، قرار است بن گویر که از تندروترین و نژادپرست ترین سیاستمداران صهیونیست است با اختیارات اضافه‌تر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شود و اداره املاک و مستغلات و پلیس مرزی کرانه باختری نیز در حیطه اختیارات وی قرار گیرد.
بن گویر در بیانیه‌ای پس از این توافق، اعلام کرد: قدم بزرگی برای تشکیل کابینه‌ای کاملاً راست گرا برداشتیم.
گفتنی است، ایتمار بن گویر، در پی عملیات ضد صهیونیستی اخیر در قدس اشغالی خواستار اشغال کرانه باختری شده است! این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری و پیش از این به نتانیاهو درباره انتصاب تندروها در پست‌های کلیدی مثل وزارت جنگ و وزارت امنیت داخلی هشدار داده بود. مقامات آمریکا معتقدند حضور تندروها در رأس پست‌های امنیتی می‌تواند موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به گروه‌های مقاومت شده و انتفاضه سوم را رقم بزند.
ایتمار بن گویر همواره در سال‌های اخیر به اقدامات افراط گرایانه و مواضع نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها مشهور بوده است. وی از شخصیت‌های راستگرای صهیونیست محسوب می‌شود که همچنان بر لزوم اخراج همه فلسطینی‌ها، از سرزمین آبا و اجدادی شأن تاکید دارد.
بن گویر اخیراً در یک محفل عمومی صریحاً اعلام کرده که در صورتی که به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه جدید انتخاب شود، آزادی عمل بیشتری به نیروهای پلیس و نظامیان صهیونیست جهت تیراندازی به سوی فلسطینی‌ها می‌دهد. در واقع وی با وجود اینکه هنوز به طور رسمی وارد کابینه رژیم صهیونیستی نشده بود، اقدامات تحریک آمیز خود را علیه فلسطینی‌ها آغاز کرد، اقداماتی که نتیجه‌ای جز قتل و غارت بیشتر فلسطینی‌ها نخواهد داشت. امیدوارم از خبر واکنش حماس به ورود بن گویر به کابینه نتانیاهو راضی بوده باشید.

واکنش حماس به ورود بن گویر به کابینه نتانیاهو  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۶ ۰۲:۴۳:۴۷