واکنش آمریکا به تداوم شهرک‌سازی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز «بن
گویر»

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر واکنش آمریکا به تداوم شهرک‌سازی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز «بن
گویر»
به گزارش سوالات شرعی و احکام، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری در واکنش به هتک حرمت وزیر تندرو امنیت قومی کابینه نتانیاهو به مسجد الاقصی و اظهارات تحریک آمیز وی ابراز نگرانی کرد.
روزنامه القدس العربی شامگاه یکشنبه گزارش داد که «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی با انتقاد از اقدامات تحریک‌آمیز سران صهیونیستی، اقدام «ایتمار بن گویر» در یورش به مسجد الاقصی را تحریک‌آمیز خواند و با ابراز نگرانی اعلام کرد که نبایستی مقامات این رژیم از اماکن مقدس برای اهداف سیاسی خود بهره ببرند.
بر پایه این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در شامگاه یکشنبه از شهرک سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت: «هرگونه توسعه و ساخت و سازهای جدید در کرانه باختری سدی برای رسیدن به راه حل دو دولتی است.»
متیو میلر همچنین در بخش دیگری از نطق سیاسی خود از ورود غیر قانونی وزیر صهیونیست به مسجد الاقصی انتقاد و نسبت به چنین اقدامات تحریک آمیزی ابراز نگرانی کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد که موضع واشنگتن همچنان حفظ وضع موجود در اماکن مقدس در بیت المقدس است. وی اضافه کرد، اماکن مقدس در بیت المقدس نباید برای مقاصد سیاسی استفاده شوند و ما از همه طرف‌های می‌خواهیم که به این مقدسات احترام بگذارند.
پیشتر ایتمار بن گویر وزیر افراطی امنیت قومی رژیم صهیونیستی، برای دومین بار از زمان تصدی پست وزارت در کابینه «بنیامین نتانیاهو» به صورت غیرقانونی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست وارد صحن‌های مسجدالاقصی شد؛ اقدامی که با محکومیت شدید کشورهای منطقه مواجه شده است.
بن گویر، پس از ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی، سخنان تحریک‌آمیز همیشگی خود را تکرار کرد و مدعی شد: «حاکمیت قدس از آن اسرائیل است و تهدیدهای حماس هیچ فایده‌ای ندارد».
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین شهرک سازی‌های جدید در «هومش» در کرانه باختری را برخلاف وعده‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواند.
نگرانی‌های واشنگتن از نقض تعهدات رژیم صهیونیستی در زمینه تجاوز به حقوق فلسطینی‌ها در حالیست که این کشور هرگونه قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل را در زمینه نقض حقوق فلسطینی‌ها وتو و از تصویب آنها همواره جلوگیری می‌کند. امیدوارم از خبر واکنش آمریکا به تداوم شهرک‌سازی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز «بن
گویر»
راضی بوده باشید.

واکنش آمریکا به تداوم شهرک‌سازی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز «بن
گویر»  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۲ ۰۲:۳۹:۲۱