واردات کالا به گمرک بیله‌سوار ۳۰ درصد افزایش یافته
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر واردات کالا به گمرک بیله‌سوار ۳۰ درصد افزایش یافته
است
به گزارش خبرنگار سایت احکام، صاحبعلی اصغری عصر شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: با استقرار دولت سیزدهم و حمایت از بخش تولید و صادرات به ویژه با کشورهای همسایه، سعی بر این بوده تا یک رقم رشد جهشی را در حوزه ترانزیت شاهد باشیم.
وی تردد روزانه خودروهای سنگین را از پایانه مرزی بیله‌سوار نسبت به ۶ ماهه سال گذشته سه برابر اعلام کرد و گفت: در حالی که در گذشته تردد روزانه ۱۵۰ دستگاه بوده، این تعداد در نیمه اول امسال روزانه به ۴۵۰ دستگاه افزایش یافت که یک رشد سه برابری را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: در ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته در بخش ترانزیت ورودی ۹۲ درصد و خروجی نیز ۵۸ درصد افزایش فعالیت‌ها را شاهد هستیم.
اصغری به رشد ۳۰ درصدی واردات کالا به پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: در حوزه صادرات هیچ‌گونه تغییری را نسبت به آمار سال گذشته شاهد نیستیم اما با توجه به رونق گرفتن صادرات سیب‌زمینی و محصولات کشاورزی، امیدواریم تغییرات محسوسی را تا پایان سال در بخش صادراتی شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار در نیمه اول سال ۸۰۰ تن کالا جابجا شده که ۴۱ درصد افزایش را در تناژ و وزن محصولات جابجا شده شاهد هستیم.
اصغری اضافه کرد: پایانه مرزی بیله‌سوار جز پایانه‌های موفق و فعال است که قطعاً با تجهیز این پایانه به امکانات مناسب‌تر به راحتی می‌توان در خدمت تجار بود.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار حذف نظام بروکراسی را در صدور مجوزها و تسهیل فرآیند صادرات و واردات در مرز بیله‌سوار یادآور شد و بیان کرد: با استقرار دولت سیزدهم و سیاست خارجی این دولت در تعامل با کشورهای همسایه، امیدواریم روند رو به رشد افزایش صادرات تقویت شده و وضعیت مناسبی را در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی منطقه شاهد و ناظر باشیم. امیدوارم از خبر واردات کالا به گمرک بیله‌سوار ۳۰ درصد افزایش یافته
است
راضی بوده باشید.

واردات کالا به گمرک بیله‌سوار ۳۰ درصد افزایش یافته
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۳۰ ۰۲:۴۳:۰۸