هیجان بازار ارز گذرا است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر هیجان بازار ارز گذرا است به گزارش خبرنگار سایت احکام، سید احسان خاندوزی در جلسه شورای اداری استان قزوین که شامگاه پنجشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به این موضوع که مالیات هوشمند یکی از دستورهای جدی وزارت اقتصاد و امور دارایی است، اظهار کرد: مالیات‌ستانی هوشمند برای جلوگیری از فساد از دستور کارهای جدی و ابتدایی کشور در حال حاضر است ولی قرار نیست از کسی مالیات غیر حق اخذ شود.
این مسئول ادامه داد: در حوزه توزیع مالیات به دنبال توزیع متوازن هستیم و می‌خواهیم توزیع مالیات به صورت عدالت سرزمینی در نقاط مختلف کشور پخش شود و تا کنون نیز این طرح به صورت موفق انجام شده است.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ابتدای فعالیت دولت سیزدهم خزانه با مشکل جدی روبرو بود ولی دولت این پیام را به جامعه مخابره کرد که رونق اقتصادی اهمیت شماره یک کشور است و کسری بودجه در اولویت‌های بعدی قرار دارد و قرار نیست این کسری را با فشار به فعالان اقتصادی رفع نماید چرا که آنها در نبرد اقتصادی رزمنده میدان هستند.
وی با بیان این نکته کیفیت بخشی به حساب بانکی خارج از حوزه اختیار وزارت اقتصاد و امور دارایی است عنوان کرد: لازم است گردش حساب سازمانها و یا تولید کنندگان در همان استانی که مستقر هستند انجام شود تا قدرت تسهیلات دهی بانک‌ها افزایش یابد و فرار مالیاتی در استان شناسایی شود منابع باید به همان استان اختصاص یابد و در جهت توسعه اقتصادی استان هزینه شود.
این مسئول با اشاره به نرخ ارز در کشور و تولید محتوا ضد این مسئله توضیح داد: در خصوص نرخ ارز در فضای مجازی نوسان ویژه‌ای وجود دارد و دشمنان نظام تلاش می‌کنند با القای خبرهای منفی در این زمینه اذهان عمومی را تحت تأثیر قرار دهند برای مثال در مدت یک ماه ۳۱۱۰۰ تولید محتوا در موضوع افزایش نرخ ارز با محتوای متمایز تولید شده است و این مسئله به این معنی است که روزانه ۱۰۰۰ تولید محتوا در این زمینه در فضای مجازی میچرخد، اگر کسی این برنامه بدخواهان کشور را می بیند و به آن توجهی نمی‌کند باید در انصاف او تردید کرد با این حال باید گفت هیجان بازار ارز گذرا است.
میراث دار مدیریت ناکارآمد هستیم
وی گفت: سیاست کلی اقتصادی کشور ناظر بر سیاست محلی است، بخش زیادی از نارضایتی فعالان اقتصادی و مردم ناشی از این است که ناکارایی اجرایی در جز جز نظام اداری رسوخ و رسوب پیدا کرده است و ما هم میگوییم کسی از این موضوع مبرا نیست با این حال این ناکارایی قابل شناسایی است.
خاندوزی گفت: دولت و رئیس جمهور از کلید واژه تحول استفاده می‌کنند و در آن جدیت دارند اما در لایه‌های اجرایی میراث دار مدیریت ناکارآمد هستیم.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم این ناکارایی را مرتفع کنیم محتاج به این مسئله هستیم که نوع مناسبات دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها با مرکز و دولت و با فعالان اجتماعی و اقتصادی تغییر کند و این نسبت بالا به پایین مسئولین محلی و مدیریت مرکزی تغییر یابد و تنفیذ اختیارات برای رفع مشکلات به مسؤولیت محلی صورت بگیرد.
وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد باید به سمتی برویم که بتوانیم از ظرفیت‌های خود مناطق و استان‌ها در حل مشکلات استفاده کنیم چرا که در خود استان‌ها شناخت بلاواسطه و شفاف از موضوعات استان وجود دارد ولی در عمل سلسله مراتب بازدستی نظام را گروگان گرفته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی راه‌های از بین بردن ناامیدی در کشور این است که اخلاق و هنجارهای اداری را که مدتهاست در کشور جا افتاده به هم بزنیم و عادت‌های بروکراسی را کنار بگذاریم بدیهی است که این تغییر رویه می‌تواند به بال اقتصاد قدرتمند برای پرواز تبدیل شود. امیدوارم از خبر هیجان بازار ارز گذرا است راضی بوده باشید.

هیجان بازار ارز گذرا است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۱ ۰۲:۴۱:۴۳