هند همچنان بزرگترین خریدار نفت روسیه است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر هند همچنان بزرگترین خریدار نفت روسیه است به گزارش سوالات شرعی و احکام، رویترز روز شنبه به نقل از داده‌های رسمی گزارش داد که هند در ماه دسامبر نیز برای دومین ماه متوالی بزرگترین واردکننده و خریدار نفت خام روسیه باقی خواهد بماند.
هند در ماه نوامبر یعنی ماه گذشته نیز حدود ۵۳ درصد از کل محموله‌های نفتی روسیه را به خود اختصاص داده بود که بالاترین رقم در تاریخ این کشور است.
به گفته فعالان بازار، سهم هند از صادرات و حجم خرید نفت خام از روسیه ماه به ماه افزایش می باید و در ماه جاری انتظار می‌رود که سهم هند به بالای ۷۰ درصد از کل صادرات نفت روسیه برسد.
هند همچنین دومین مصرف کننده بزرگ نفت در آسیا است، هرچند این کشور قیمتی بسیار کمتر از سقف قیمتی ۶۰ دلاری نفت روسیه که توسط گروه هفت تعیین شده بود، پرداخت کرده است.
خرید روزافزون نفت از روسیه در حالی است که گروه هفت و آمریکا تلاش زیادی برای کاهش ورود نفت روسیه به بازار داشته‌اند. نماینده پارلمان آلمان و رییس کمیسیون انرژی این پارلمان نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه موجب افزایش قیمت نفت می‌شود و این اقدام نتیجه مفیدی نخواهد داشت.
وی دراین‌باره گفت: تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، نتیجه‌ای نخواهد داشت، چون موجب افزایش قیمت نفت می‌شود. به همین دلیل فکر می‌کنم این اقدام بی‌معنی و خودتخریبی است.
همزمان مقامات روسیه بارها نسبت به اجرای تعیین سقف قیمت برای نفت این کشور هشدار داده و تاکید کرده‌اند از پمپاژ نفت به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کنند خودداری خواهد کرد.
جمهوری چک به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه توافق کردند که سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای نفت وارداتی از روسیه اعمال کنند. چک همچنین افزود که این تصمیم پس از انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد. گروه ۷ و کشورهای اتحادیه اروپا این هفته در حال مذاکره برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه بودند.
گروه ۷ اواخر آبان پیشنهاد کرد سقف قیمت نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می‌شود بین ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه تعیین کند. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه لهستان، لیتوانی و استونی در تلاش بودند تا سقف قیمت‌ها را در سطوح بسیار پایین‌تر تعیین کنند. امیدوارم از خبر هند همچنان بزرگترین خریدار نفت روسیه است راضی بوده باشید.

هند همچنان بزرگترین خریدار نفت روسیه است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۸ ۰۲:۴۴:۱۲