همایش «ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی» در لرستان برگزار
می‌شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر همایش «ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی» در لرستان برگزار
می‌شود
به گزارش سوالات شرعی و احکام، سیروس مرادی دبیر نخستین همایش ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی استان لرستان در سخنانی اظهار داشت: این همایش استانی در تاریخ دوم آذرماه ۱۴۰۱ با هدف ارتباط اثرگذار و عمیق بین دانشگاه با جامعه و صنعت و شناساندن کاربردهای علوم پایه، توسط دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار می‌شود و بزرگترین همایش استانی ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی از نظر کیفیت و تعداد شرکت‌کننده در سطح کشور است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش استانی ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی، آن است که ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه لرستان معرفی شده و با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه و صنعت، پروژه‌های کاربردی علوم پایه و بنیادی، تهیه و اجرا شوند.
دبیر نخستین همایش ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی استان لرستان عنوان کرد: مخاطبان همایش، همه بخش‌های جامعه، به‌ویژه ارگان‌ها و سازمان‌های آموزشی، علمی، اجرایی، اقتصادی و صنعتی هستند و همایش بر اساس اهمیت‌دادن به جایگاه علوم پایه در پیشرفت علمی جامعه، برگزار می‌شود.
مرادی تصریح کرد: همایش استانی ارتقا و تحول علوم پایه، با حضور و سخنرانی مهمانان مختلف استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ اساس سخنرانی‌ها هم این است که از نوع کاربردی باشند.
وی افزود: از مدیران صندوق حمایت از پژوهشگران کشور هم دعوت شده است که در همایش، شرکت کنند.
دبیر نخستین همایش ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی استان لرستان تصریح کرد: در چند سال اخیر، این همایش، بزرگترین همایش در دانشگاه لرستان و استان لرستان محسوب می‌شود و ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر به این همایش سه‌روزه دعوت شده‌اند؛ ضمن آن که بزرگترین همایش استانی ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی در سطح استان‌های کشور است.
مرادی، درباره کارگاه‌های این همایش ادامه داد: کارگاه‌های علمی نیز در این رویداد برگزار می‌شوند؛ کارگاه‌های علمی با هدف تقویت کاربردهای علوم پایه، کارآفرینی و بازار کار رشته‌های علوم پایه و بنیادی برگزار می‌شوند؛ در این کارگاه‌ها به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید، مباحث کاربردی ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: از برنامه‌های همایش، اجرای گردش علمی برای دو رشته زمین‌شناسی و زیست‌شناسی است؛ در این گردش‌های علمی، استان لرستان از نظر زمین‌شناسی و زیست‌شناسی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دبیر نخستین همایش ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی استان لرستان اظهار داشت: انجمن‌های علمی دانشجویی نیز مشارکت فعال در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای همایش دارند؛ همچنین، نمایشگاه‌های علمی نیز در دانشکده علوم پایه نیز در مدت سه روز همایش، برپا می‌شوند. امیدوارم از خبر همایش «ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی» در لرستان برگزار
می‌شود
راضی بوده باشید.

همایش «ارتقا و تحول علوم پایه و بنیادی» در لرستان برگزار
می‌شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۹ ۰۲:۴۴:۵۴