هلال احمر باید از ساختار اداری فاصله بگیرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر هلال احمر باید از ساختار اداری فاصله بگیرد به گزارش خبرنگار سایت احکام، حسن فراهانی در مراسم دوره آموزشی رؤسای خانه هلال استان یزد با گرامیداشت صد و یکمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: هلال احمر استان یزد برنامه‌های گسترده‌ای را از ایام عید در ارائه خدمات نوروزی به مسافران داشته‌اند و در هفته هلال نیز با برنامه‌های متعددی این ایام را گرامی داشتند که جای قدردانی دارد.
مشاور دبیرکل هلال احمر افزود: استان یزد با مردم با صفا و خونگرم معرفی می شود شهر یزد نیز آرامش خاصی دارد که امیدواریم این آرامش در دل همه مردم با صفای این استان وجود داشته باشد.
وی در مورد دوره آموزشی روسای خانه هلال استان تصریح کرد: تلاش هایی صورت گرفت تا این دوره مفید باشد، چنین دوره‌ای در استان‌های فارس و همدان برگزار شده و خروجی قابل توجهی داشته است.
فراهانی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم، مفهوم خانه هلال است، باید در ارتباط با گفتمان خانه هلال کار کنیم، خوشبختانه اساتید خوبی در این دوره آموزشی حضور دارند که می‌توانند به تبیین این موضوع بپردازند.
وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی است و بیشتر از اینکه به عنوان سازمان اداری و عملیاتی شناخته شود رویکرد اجتماعی و مردمی دارد و بر اساس مفهوم داوطلبی پایه گذاری شده است؛ این مفهوم بنیادی است که باید روی آن کار و فرهنگ سازی شود.
رئیس خانه های هلال کشور عنوان کرد: مهمترین سازمان جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان به جهت جایگاه و ارتباط با بدنه جامعه است.
وی گفت:خانه هلال جایی است که داوطلبان گرد هم جمع می شوند و به ارائه خدمات می پردازند و اولویت کار داوطلب توجه به کرامت انسان ها و توانمند سازی افراد و کاهش آسیب پذیری است.
فراهانی ادامه داد: خانه هلال، کوچکترین واحدی است که در جمعیت هلال احمر برای گردهم آمدن داوطلبان راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: خانه‌های هلال دارای سه ضلع اجتماعی محور و آموزش و اقدامات داوطلبانه هستند، بعد اجتماعی خانه های هلال به معنای استفاده از ظرفیت جامعه است و این باعث شده در سطح فدراسیون بین المللی نیز این مدل کار مورد توجه قرار بگیرد، همچنین آموزش، پایه و اساس کارهای جمعیت است.
رئیس خانه های هلال کشور عنوان کرد: ضلع دیگر نیز توجه به داوطلب و کارهای داوطلبانه است که تعاریف مختلفی در این عرصه وجود دارد و باید روی این مفاهیم کار کنیم.
وی افزود: هلال احمر و حیطه داوطلبانه هر چه از ساختار اداری فاصله بگیرد و سطح داوطلبی و مردمی بودن خودش را حفظ کند موفق تر است، ما باید از ساختار اداری فاصله بگیریم و واحدهایی که به کمک مردم در محلات راه اندازی می شود را باید تسیهل کنیم. امیدوارم از خبر هلال احمر باید از ساختار اداری فاصله بگیرد راضی بوده باشید.

هلال احمر باید از ساختار اداری فاصله بگیرد  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۵ ۰۲:۳۹:۴۳