هفت شهرستان کردستان در فهرست مناطق سبز گازرسانی کشور قرار
گرفت

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر هفت شهرستان کردستان در فهرست مناطق سبز گازرسانی کشور قرار
گرفت
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت و ۱۰۰ درصد شهرها در شهرستان‌های بانه، قروه، دهگلان، سروآباد، کامیاران، سنندج و دیواندره از گاز طبیعی برخوردار است و از لحاظ گازرسانی جزو مناطق سبز کشور قرار گرفتند.
وی افزود: مناطقی که بیش از ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی آن از گاز طبیعی بهره‌مند باشند، از لحاظ گازرسانی سبز محسوب می‌شوند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه تا پایان امسال سه شهرستان سقز، بانه و مریوان نیز به لیست مناطق سبز گازرسانی کشور اضافه خواهند شد، افزود: روزانه سه کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در استان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲ شهر، هزار و ۵۰۲ روستا با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز برخوردار هستند.
فعله گری یادآور شد: با توجه به سخت‌گذر بودن برخی مناطق استان بویژه روستاها، عملیات گازرسانی دشوار و پر هزینه‌تر از دیگر مناطق کشور است و دولت برای گازرسانی به هر خانوار روستایی به طور میانگین ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری می‌کند که در برخی نقاط این رقم بیشتر نیز می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت در صنعت گاز، توسعه دسترسی روستانشینان به سوخت‌های پاک با بازدهی بالا است، تاکید کرد: تاکنون به بیش از ۲۲۵ روستای نقاط مرزی و صفر مرزی استان گازرسانی شده در حالی که ساکنان روستاهای مرزی اقلیم کردستان عراق از این زیرساخت بی‌بهره هستند. امیدوارم از خبر هفت شهرستان کردستان در فهرست مناطق سبز گازرسانی کشور قرار
گرفت
راضی بوده باشید.

هفت شهرستان کردستان در فهرست مناطق سبز گازرسانی کشور قرار
گرفت  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۹ ۰۲:۳۹:۲۹