هرمزگان بهره ای از ظرفیت گردشگری دریایی نبرده است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر هرمزگان بهره ای از ظرفیت گردشگری دریایی نبرده است به گزارش خبرنگار سایت احکام، احمد مرادی پنجشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: حضور محسنی می‌تواند به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمک کند. تعامل با بدنه سازمان برقرار کردن یک حرفه و هنر را می‌خواهد، امیدواریم ایشان بتوانند این مسیر را خوب طی کند.
مرادی ادامه داد: بحث میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان هرمزگان یک جایگاه مهمی است که رو به نابودی است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر اعتبار نگذارید و مشکلات این حوزه را حل نکنید، همین اندک میراث را که داریم آیندگان باید افسوس اش را بخورند و نفرین اش متوجه ما خواهد بود.
او ادامه داد: مهم‌ترین میراث قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز، پل لاتیدان و خیلی از کاروانسراها، قلعه‌ها و آثاری که ثبت ملی شده است و این موضوعاتی است که خواهش داریم به آن توجه شود.
مرادی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی استان هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی دارد، افزود: این ظرفیت بزرگی است که ما می تونیم که کشوهای همسایه را پوشش بدهیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع‌دستی استان هرمزگان در کشورهای همسایه خریدار دارد و این ظرفیت و پتانسیل و فرصت را باید تقویت کنیم.
او بابیان اینکه در استان هرمزگان در حوزه گردشگری دریایی ۱۰ درصد آن را هم استفاده نکرده‌ایم، افزود: در حوزه گردشگری دریایی واقعاً در حد نزدیک صفر هستیم. استانی که این‌همه ظرفیت دارد و این‌همه کارکرد را می‌تواند داشته باشد این صفر بودن زیبنده این مردم نیست.
مرادی تصریح کرد: اگر همه موضوعات را ببنیم، من قطعاً می‌توانم بگویم که سهم اقتصاد و اشتغال و در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بسیار سهم بالایی است که در استان با ورود مدیرکل جدید را به جایگاه اصلی برسانیم.
کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز گفت: استان هرمزگان یک استان کم‌نظیری است که در حوزه دریایی ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را استفاده کرده‌ایم.
او با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور را فعال کنیم، اظهار داشت: با این ۱۰ تا ۱۵ درصد که استفاده در کشور در جایگاه چهارم و پنجم کشور هستیم.
کامرانی ادامه داد: عمده فعالیت استان هرمزگان از حوزه دریاست اگر بتوانیم اگر بتوانیم تمام حوزه‌های دریایی را فعال کنیم هرمزگان می‌تواند درآمد ۵ استان مثل خودش را تأمین کند به شرطی که ظرفیت‌های دریایی‌اش را فعال کند.
او تصریح کرد: این ظرفیت‌ها درزمینه گردشگری دریایی، امنیت غذایی و شیلات، انرژی و … است که امیدواریم این حوزه‌ها فعال شود.
محمد محسنی مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان نیز گفت: تشکر ویژه از عنایت ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی و استاندار هرمزگان که این مسئولیت را به من واگذار کردند، انشا اله خداوند این توفیق را به من بدهد که بتوانم پاسخگوی اعتماد آن‌ها به خود باشم و شرایط کسب‌وکار در حوزه بزرگ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را در استان هرمزگان به‌پیش ببرم.
محسنی افزود: متن ابلاغی مهندس ضرغامی حکایت از اهمیت این سه حوزه را دارد و بار مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.
او ادامه داد: این اطمینان را خواهم داد که بر اساس اطلاع، آگاهی، توان و ظرفیت کارکنان و ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان هرمزگان و سایر حوزه‌های مأموریتی وزارت متبوع، اتفاق بزرگ و میمونی را به نفع فعالان و افراد پرتلاش در این حوزه‌ها را رقم خواهیم زد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه محور کارم بر اساس قانون اعم از بالادستی و سایر دستورالعمل‌های اجرایی از سوی وزارت خانه است، افزود: برای رضایت ارباب‌رجوع و رفاه کارکنان تلاش خواهم کرد.
او افزود: استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های مختلفی است و وضعیت و موقعیتی که این استان در رتبه‌بندی‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی و اقلیمی دارد قطعاً اتفاقات خوبی را در استان رقم خواهد زد که هم تأثیر ملی، استان و منطقه‌ای خواهد داشت.
محسنی تأکید کرد: در حوزه توانمندسازی جوامع محلی، در حوزه آموزش و استفاده از مراکز علمی و بزرگان علمی مبتنی بر دانش‌بنیان روش‌های نوین اقتصادی که دنیا در پیش‌گرفته و به موفقیت رسیده و برداشتن و سهم گیری را از بازار جهانی داشتند قطعاً پیگیری خواهیم کرد.
سهراب بناوند مدیرکل پیشین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان نیز در این آیین گفت: در استان هرمزگان ۳۹۱ اثر ثبت‌شده شامل ۲۵ اثر طبیعی، ۶۷ اثر ناملموس، ۱۶ اثر منقول، ۲۸۳ اثر غیرمنقول بوده است که در زمان تصدی من ۵ اثر غیرمنقول، ۱۰ اثر ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
او افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی ۱۵ پروژه مطالعه و بررسی‌شده و عملیات مرمتی انجام‌شده است و ۲۱۳ مرمت اموال فرهنگی و تاریخی انجام‌شده است.
بناوند با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری ۱۶۸ موافقت اصولی صادرشده است، اظهار داشت: ۱۰ مجوز ایجاد و ۷۵ پروژه در حال ساخت و ۴ پروژه بخش خصوصی آماده افتتاح است.
مدیرکل پیشین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان ادامه داد: در حوزه تسهیلات گردشگری ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده و ۸۰۰ میلیارد ریال هم در دست اقدام است.
او بابیان اینکه ۲۵ پروژه دولتی در حوزه گردشگری شامل ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری انجام‌شده است، افزود: ۱۵ پروژه نیز در حوزه میراث‌فرهنگی و ۶ پروژه در حوزه صنایع‌دستی انجام‌شده که جمع اعتبار آن‌ها ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که مبلغ بسیار ناچیزی بوده است و ما از وزارتخانه انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای برای تخصیص اعتبار به این استان داشته باشند.
محمد محسنی قلعه قاضی با حکم سید عزت‌الله ضرغامی، به‌عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان معرفی و از تلاش‌های دوساله سهراب بناوند قدردانی شد.
محمد محسنی تاکنون در پست‌های مهمی ازجمله مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، مدیر بندر شهید باهنر و شرق استان، نایب‌رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه و بنادر منطقه آزاد قشم، مدیرکل بندر و حمل و نقل دریایی منطقه قشم، مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت توسعه منطقه آزاد قشم، مشاور مدیرعامل منطقه آزاد اروند، معاون سیاسی فرمانداری بندرعباس، سرپرست معاون برنامه‌ریزی فرمانداری بندرعباس، مشاور اجرایی اداره‌کل بنادر استان هرمزگان، مدیر کارخانه صبا فولاد خلیج‌فارس را در کارنامه خود دارد. امیدوارم از خبر هرمزگان بهره ای از ظرفیت گردشگری دریایی نبرده است راضی بوده باشید.

هرمزگان بهره ای از ظرفیت گردشگری دریایی نبرده است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۶ ۰۲:۳۹:۰۶