نیکاراگوئه سفیر اتحادیه اروپا را اخراج کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نیکاراگوئه سفیر اتحادیه اروپا را اخراج کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، روزنامه نیکاراگوئه ای کانفیدنتال در شماره روز چهارشنبه خود اعلام کرد که دولت نیکاراگوئه سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را عنصر نامطلوب معرفی و به او دستور داده که این کشور را ترک کند.
پارلمان اروپا نیز اخراج سفیر این اتحادیه از نیکاراگونه را تائید کرده است.
گفته شده که دولت نیکاراگوئه دستور اخراج سفیر اتحادیه اروپا را به دلیل مداخله و بی احترامی این اتحادیه نسبت به حاکمیت ملی نیکاراگوئه صادر کرده است. با این حال، هنوز هیچ بیانیه رسمی درباره اخراج سفیر اتحادیه اروپا منتشر نشده است.
این خبر دو روز پس از آن منتشر شد که چارلز میشل، نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل در جریان شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، دولت دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و از رئیس جمهور نیکاراگوئه خواست تا «حاکمیت نیکاراگوئه را به مردم نیکاراگوئه بازگرداند» و «بازگشت دموکراسی» در این کشور را مدنظر قرار دهد.
این مقام اتحادیه اروپا خطاب به دولت نیکاراگوئه گفته بود: «اتحادیه اروپا از مقامات نیکاراگوئه می‌خواهد که به تعهدات خود، قانون اساسی نیکاراگوئه و قوانین و استانداردهای بین المللی حقوق بشر پایبند باشند. مقامات نیکاراگوئه باید به همه سرکوب‌ها، از جمله سرکوب مخالفان سیاسی، روحانیون، رسانه‌های مستقل، جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر پایان دهند و احترام کامل به حقوق بشر از جمله آزادی اجتماعات، تشکل، بیان و مذهب یا عقیده را تضمین کنند.»
از اواخر دهه ۱۹۷۰ و از زمانی که گروه‌های سوسیالیست، دیکتاتوری حاکم خانواده سوموزا را که تحت حمایت آمریکا بود، سرنگون و سیستم دموکراسی مردمی را اجرا کردند، کشورهای غربی با ظهور اورتگا و جبهه آزادیبخش ملی ساندینیستا به شدت مخالفت می‌کنند. هنگامی که اورتگا در نوامبر ۲۰۲۱ مجدداً در انتخابات پیروز شد، ایالات متحده و متحدانش نتایج این انتخابات را باطل اعلام کردند، زیرا نامزدی افرادی که مورد حمایت آمریکا بودند، در این انتخابات غیرقانونی اعلام شده بود. آمریکا همچنین تحریم‌های شدیدی را علیه نیکاراگوئه اعمال کرده است. امیدوارم از خبر نیکاراگوئه سفیر اتحادیه اروپا را اخراج کرد راضی بوده باشید.

نیکاراگوئه سفیر اتحادیه اروپا را اخراج کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۰۹-۲۹ ۰۲:۳۸:۲۶