نقش تعیین کننده اوپک پلاس در بازار نفت شش سال بعد از شکل
گیری

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نقش تعیین کننده اوپک پلاس در بازار نفت شش سال بعد از شکل
گیری
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «هیثم الغیس»، دبیرکل اوپک با تاکید بر نقش تعیین کننده توافق اوپک پلاس در بازار انرژی گفت: «شش سال پس از انعقاد توافق اوپک پلاس، این توافق همچنان نقش حیاتی در تضمین ثبات و توسعه بازار جهانی نفت ایفا می‌کند.»
توافق اوپک پلاس به توافقی اشاره دارد که میان اعضای اوپک و ۱۱ کشور غیر عضو از جمله روسیه در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ در بحبوحه کاهش قیمت جهانی انرژی امضا شد و امضاءکنندگان بر سر کاهش عرضه نفت به توافق رسیدند. از آن زمان این توافق در رسانه‌ها اوپک پلاس نام گرفت.
دبیرکل سازمان اوپک به مناسبت سالروز انتشار اعلامیه اوپک پلاس گفت: «اوپک پلاس چارچوب همکاری بی سابقه‌ای از ۲۳ کشور تولیدکننده نفت است که مبتنی بر اعتماد، احترام متقابل و گفت و گو است و شش سال بعد، این چارچوب همچنان نقش مهمی در حمایت از ثبات بازار ایفا می‌کند که برای رشد و توسعه ضروری است. توسعه و همچنین جذب سرمایه‌گذاری لازم برای تضمین امنیت انرژی از جمله دستاوردهای اوپک پلاس بوده است.»
بر اساس این بیانیه، توافق اوپک پلاس با هدف تضمین ثبات پایدار بازار نفت از طریق همکاری و گفتگو، از جمله در سطوح تحقیقاتی و فنی، به نفع همه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و همچنین اقتصاد جهانی شکل گرفته است.
در نشست ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ در وین، کشورهای عضو اوپک بر سر کاهش تولید نفت به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز توافق کردند و تولید نفت اوپک به ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. پس از این توافق، در ۱۰ دسامبر ۱۱ کشور غیر عضو اوپک از جمله روسیه، آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، سودان، گینه استوایی (در سال ۲۰۱۷ به اوپک پیوستند) و سودان جنوبی نیز به این توافق پیوستند.
در اکتبر امسال، این ائتلاف نفتی بر سر ادامه این توافق تا پایان سال ۲۰۲۳ توافق کردند. امیدوارم از خبر نقش تعیین کننده اوپک پلاس در بازار نفت شش سال بعد از شکل
گیری
راضی بوده باشید.

نقش تعیین کننده اوپک پلاس در بازار نفت شش سال بعد از شکل
گیری  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۱ ۰۲:۳۷:۴۱