نقش‌آفرینی در انقلاب نشانه توفیقات زائدالوصف آیت‌الله
ری‌شهری بود

به گزارش سوالات احکان و شرعی در خبر نقش‌آفرینی در انقلاب نشانه توفیقات زائدالوصف آیت‌الله
ری‌شهری بود
به گزارش سوالات شرعی و احکام، در پی ارتحال آیت‌الله ری شهری عضو مجلس خبرگان رهبری آیت الله علیرضا اعرافی پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
مدیر حوزه‌های علمیه با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله ری شهری رییس موسسه دارالحدیث را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:. بسم‌الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون
در آغاز سال نو خبر درگذشت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد محمدی ری‌شهری قدس سره مایه اندوه و تألم شدید گشت، چهره برجسته ای که خدمات گوناگون و ارزشمند ایشان فراموش نخواهد شد از یک سو کارهای ماندگار علمی و تلاش ستودنی در احیای احادیث پیامبر اعظم (ص) و خاندان پاک وی (ع) با رویکردی نوین و ناظر به روزگار جدید و خلق و تدوین آثار و موسوعه های حدیثی ماندگار و نیز پایه ریزی موسسات علمی و حدیثی و تربیت و بکارگیری جمع کثیری از محققان وپژوهشگران علوم الهی و حوزوی از حسنات ایشان بشمار می‌رود.
از سوی دیگر فعالیت‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و نقش آفرینی در صحنه‌های یاری به انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران در جایگاه‌های وزارت اطلاعات، مناصب قضایی، وکالت مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی رهبری در بعثه و حج و زیارت و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و نیز همراهی با امامین انقلاب اسلامی نشانه‌های توفیقات زائد الوصف ایشان است.
افزون بر اینها صفای نفس، طهارت روح، وارستگی، پارسایی، حسن خلق، معاشرت نیکو و دیگر فضیلت ایشان زبانزد و نیز روشنگری و تبیین وی در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی در نقطه‌های عطف و حساس شایسته تحسین است.
فقدان آن عالم فرزانه و مجاهد را به رهبری معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم عزیز تهران، روحانیت محترم، حوزه‌های علمیه، خانواده‌های وابسته و بیت شریف ایشان تسلیت گفته، رفعت مقام و مغفرت بی پایان الهی را برای آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیکوی الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند ودود و رحیم خواستارم. امیدوارم از خبر نقش‌آفرینی در انقلاب نشانه توفیقات زائدالوصف آیت‌الله
ری‌شهری بود
راضی بوده باشید.

 2022-03-24 08:22:04