نظام آموزشی افغانستان در بالاترین سطح خطر فروپاشی قرار
دارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نظام آموزشی افغانستان در بالاترین سطح خطر فروپاشی قرار
دارد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان بین المللی نجات کودکان امروز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که افغانستان، سودان، سومالی و مالی در فهرست کشورهایی هستند که نظام آموزشی در آن‌ ها بیشتر در معرض خطر فروپاشی قرار دارد.
بر اساس ارزیابی جدید این نهاد در پی همه گیری کووید -۱۹، درگیری، تغییرات آب و هوایی، آوارگی و عدم اتصال دیجیتال به آموزش، تحصیل نزدیک به ۴۹ میلیون کودک در افغانستان، سودان، سومالی و مالی در معرض خطر سقوط قرار دارد.
سازمان بین المللی نجات کودکان برای دومین سال متوالی ۱۸۲ کشور را بر اساس آسیب پذیری رتبه‌ بندی می‌ کند.
از میان کشورهای مورد ارزیابی، افغانستان بالاترین سطح خطر را دارد، سیستم آموزشی این کشور در وضعیت وخیمی است و آینده کودکان، به ویژه دختران به خطر افتاده است.
پس از افغانستان، سودان، سومالی و مالی قرار گرفتند که همگی دارای سیستم‌های آموزشی هستند که در معرض خطر شدید بحران های جاری و آتی هستند که آموزش را مختل می‌ کند. سومالی بدون تغییر در رتبه سوم این فهرست قرار دارد؛ در حالی که خطرات تحصیل در سودان و مالی در سال گذشته افزایش یافته است.
بر اساس داده‌های بانک جهانی برای سال ۲۰۲۲، افغانستان، مالی، سومالی و سودان در مجموع حدود ۴۹ میلیون کودک مدرسه‌ای ۵ تا ۱۹ ساله دارند.
بیش از یک سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.
اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند. امیدوارم از خبر نظام آموزشی افغانستان در بالاترین سطح خطر فروپاشی قرار
دارد
راضی بوده باشید.

نظام آموزشی افغانستان در بالاترین سطح خطر فروپاشی قرار
دارد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۵ ۰۲:۴۸:۲۹