نشست آمریکا،کره جنوبی و ژاپن همزمان با تشدید تنش ها با کره
شمالی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نشست آمریکا،کره جنوبی و ژاپن همزمان با تشدید تنش ها با کره
شمالی
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از آناتولی، رسانه‌های شرق آسیا گزارش دادند که مقامات ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن هفته آینده در توکیو دیدار خواهند کرد تا در مورد تنش‌های جاری در شبه جزیره کره گفتگو کنند.
وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز در همین ارتباط اعلام کرد، «چو هیون دونگ»، معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی، روز چهارشنبه آینده برای دیدار سه جانبه با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود، «وندی شرمن» و «تاکئو موری»، به ژاپن سفر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مقامات سه کشور در این دیدار درباره گسترش همکاری‌های سه جانبه برای بازدارندگی قوی‌تر در برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی گفتگو خواهند کرد.
نشست قبلی این سه کشور در ژوئن امسال برگزار شده بود.
تنش‌ها در شبه جزیره کره اخیراً پس از مانورهای نظامی کره جنوبی و آمریکا و آزمایش موشکی کره شمالی افزایش یافته است.
روز یکشنبه نیز ریاست جمهوری کره جنوبی هشدار داد که انتظار می‌رود کره شمالی در هر لحظه هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد.
روز جمعه هم کره شمالی یک موشک بالستیک کوتاه برد دیگر را به سمت دریای شرق شلیک کرد. شلیک این موشک دو روز پس از شلیک دو موشک کروز راهبردی دوربرد صورت گرفت.
در ۴ اکتبر، یعنی حدود دو هفته پیش نیز نیروهای آمریکایی و کره جنوبی پس از شلیک موشکی کره شمالی بر فراز ژاپن برای اولین بار در پنج سال گذشته، رزمایش مشترکی را با شلیک مستقیم برگزار کردند.
تنش‌ها در منطقه در سال ۲۰۲۰ و زمانی که کره شمالی دفتر ارتباط بین کره را در امتداد مرز منفجر کرد، شعله ور شد. سئول تهدید کرده است که اگر پیونگ یانگ وضعیت را پرتنش تر کند، پاسخ قاطع خواهد داد.
همچنین، ارتش کره شمالی روز چهارشنبه پس از شلیک ۲۵۰ گلوله توپ به منطقه حائل نزدیک به مناطق مرزی بین دو کره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام «هشدار جدی» بود به رزمایش‌های نظامی کره جنوبی که در حال برگزاری است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از بیانیه ارتش این کشور افزود ارتش کره شمالی به مناطق مرزی گلوله‌های «هشدار و تهدید» شلیک کرد تا به رزمایش‌های نظامی کره جنوبی «اقدامات نظامی قوی» نشان دهد.
ارتش کره شمالی همچنین از همسایه جنوبی خواسته هر چه زودتر اقدامات «تحریک‌آمیز، آتش‌افروزانه و بی‌ملاحظه» را متوقف کند که موجب افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شده‌اند.
این بیانیه سخنگوی ارتش کره شمالی ساعاتی پس از آن منتشر شد که ارتش این کشور ۲۵۰ گلوله توپ به آب‌های ساحلی در شرق و غرب در مناطق مرزی بین دو کره شلیک کرد.
در بیانیه ارتش کره شمالی آمده که این اقدام در پاسخ به مجموعه «اقدامات نظامی تحریک‌آمیزِ دشمن» انجام شده» است. کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش‌های سالانه خود را برای «مقابله با تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی» و آزمایش توانمندی‌های دفاعی خود آغاز کرده است. این رزمایش‌ها تا ۲۸ اکتبر ادامه خواهند داشت. امیدوارم از خبر نشست آمریکا،کره جنوبی و ژاپن همزمان با تشدید تنش ها با کره
شمالی
راضی بوده باشید.

نشست آمریکا،کره جنوبی و ژاپن همزمان با تشدید تنش ها با کره
شمالی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۰ ۰۲:۳۹:۳۱