نسبت به حماسه‌های تاریخیِ فرهنگ ایرانی غفلت شده است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر نسبت به حماسه‌های تاریخیِ فرهنگ ایرانی غفلت شده است به گزارش خبرنگار سایت احکام، محمد مهدی دادمان شامگاه پنج‌شنبه در دومین رویداد سالانه هنر حماسی «سیمرغ» که در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامی داشت روز ملی مقاومت، اظهار کرد: فرهنگ ایرانی در امتداد تاریخی خود، مملو از حماسه‌هایی است که گاه و بیگاه از پرداخت هنری و ادبی به آنها غفلت شده است.
وی ادامه داد: از ابتکاراتی که در حوزه هنری خراسان رضوی از سال ۹۶ و ۹۷ پایه‌گذاری شد، یک نوع بازگشت و احیای جریان هنر حماسی در امتداد معنامند هنر انقلاب اسلامی بود.
رئیس حوزه هنری کشور ضمن قدردانی از «میثم مرادی» مرادی» بابت پایه‌گذاری دبیرخانه هنر حماسی، افزود: در این سال‌ها کوشش‌های فراوانی با محوریت حوزه هنری خراسان رضوی و دبیرخانه دائمی هنر حماسی در این مجموعه شده است تا این سنت پسندیده شکل بگیرد.
وی گفت: باید از استاد تشکری یاد کنیم که در دوره‌های پیشین جایزه ادبیات حماسی دبیر علمی جایزه را بر عهده داشتند و تشکر از آقای شرفی خموشان که اجازه ندادند جای خالی استاد تشکری و حرکتی که شروع شده در دومین دوره حس شود.
دادمان خاطرنشان کرد: ضرورت پرداختن به هنر و ادبیات حماسی در امروز ایران اسلامی احساس می‌شود؛ امیدوارم این حرکت فرهنگی، فکری و تمدنی که آغاز شده، آرام آرام در عرصه فرهنگ و هنر اثرگذارتر پیش برود و ثمرات، برکات و نشانه‌های این حرکت را بیش از پیش مشاهده کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم که هنر حماسی بتواند نقش خودش رو در ادبیات و تئاتر ایرانی و همچنین در هنرهاهای تجسمی، موسیقی و سینما ایفا کند. امیدوارم از خبر نسبت به حماسه‌های تاریخیِ فرهنگ ایرانی غفلت شده است راضی بوده باشید.

نسبت به حماسه‌های تاریخیِ فرهنگ ایرانی غفلت شده است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۶ ۰۲:۴۷:۴۰